כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תושב: "התרענו על כביש הדמים מספר פעמים"

הרב אשר עידן, תושב טבריה חושף: "התרענו מספר פעמים על הסכנות בכביש הדמים - החתמנו עצומות, ידענו שמדובר בסכנת נפשות" • למרות ההתרעות, הרשויות התעלמו

זירת התאונה. צילום: יעקב כהן
זירת התאונה. צילום: יעקב כהן

האם היה ניתן למנוע את תאונת הדרכים הקשה שזעזעה את ישראל?

הרב אשר עידן, יו"ר ארגון 'קול הנער' ותושב טבריה אומר ל'בחדרי חרדים', כי התריע מספר פעמים על הכביש המסוכן בו אירעה התאונה, שגבתה את חייהם של שמונת בני משפחת אטיאס, תושבי היישוב בר יוחאי.

"מי שהברקסים שלו לא עובדים ב-100 אחוז, מסכן את עצמו ואת חייו בנסיעה על הכביש הזה. כבר התרענו מספר פעמים, ארגנו עצומות של אנשים שחתמו נגד הבעיות בכביש הזה, זו ממש סכנת נפשות.

"אין לי ספק שהיינו יכולים למנוע את האסון אילו היו משנים את פני הכביש, ומחזקים את הגדר", אומר הרב עידן. "בימי החורף הסכנה עצומה פי כמה, הרבה אנשים נוסעים עליו במהירות של יותר מ-100 קמ"ש, הם אינם מכירים אותו ואינם יודעים שהם מסכנים את חייהם".

על האסון אומר הרב עידן: "אין לנו הבנה בדבר, אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים. אני כבר פוחד לומר שהרכב נשרף מטרים ספורים ממגרש הכדורגל שבו משחקים בשבת. האם מרמזים לנו על חילול שבת? אנחנו צריכים לדעת שהכביש מבקש את עלבונו".

התאונה אירעה סמוך לגן מיצפור בטבריה, בכביש היורד מצומת פוריה לכיוון העיר.

הרב שלמה כץ, יו"ר ארגון 'חפצנו לחיים' - שמטרתו הסברה בנושא זהירות בדרכים בציבור החרדי, הקים את הארגון לאחר ששכל את בנו בן ה-3 לפני עשור, כשירד מההסעה בדרכו חזרה מהלימודים ומעיל שלבש נתפס בדלת וכתוצאה מכך שנגרר על הכביש עשרות מטרים-נהרג.

"כולנו מבינים שקרה כאן אסון מחריד", אומר כץ ל'בחדרי חרדים' "אין אדם שעיניו נשארו יבשות ביום שכזה, אי אפשר לעכל את זה, ברור לי שהקב"ה פנה אלינו בדין ומשפט עם אצבע מכוונת ומבקש מאיתנו להתחזק בעניין של זהירות בדרכים.

"הציבור חייב להתעורר בנושא ומיד. הקב"ה מנער אותנו ומאותת לנו להתעורר. אדם שיש באחריותו לבדוק את התקינות של הרכב, חייב לעשות זאת. ללא קשר ספציפי למקרה התאונה המחריד, אסור לזלזל בזה".
בר יוחאי אטיאס חפצנו לחיים קול הנער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד