כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מהפכת הסלולר: מיליון מנויים כבר עברו חברה

מחקר שערך פרופ' אבי דגני מגלה: מלבד המיליון שכבר עברו, עוד כשלושה מיליון שוקלים לעבור • "המותג כבר לא מדבר לאנשים כבעבר. הדגש הוא על מחירים ושירות"

טלפונים. צילום ארכיון
טלפונים. צילום ארכיון

כניסתם של המפעילים החדשים לשוק הסלולר הכניסה את השוק לסחרור וגרמה כצפוי לשינויים משמעותיים, שבאו לידי ביטוי במעבר של לקוחות בין המפעילים השונים. כך עולה ממחקר שערך פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת 'גיאוקרטוגרפיה', בקרב האוכלוסייה הבוגרת של 1,500 משקי בית יהודיים.

מהמחקר עולה כי כ-10% ממנויי חברות הסלולר (כמיליון מנויים) כבר עברו בין החברות השונות. נתון משמעותי נוסף אליו צריכות חברות הסלולר להתייחס הוא כי 28% נוספים שוקלים בסבירות גבוהה לעבור לחברה אחרת - מתוכם 4% אומרים: "בטוח שאעבור".

"יש קבוצת נאמנים המהווה כ-35% מכלל המנויים שאינה שוקלת כלל לעבור חברה סלולארית", מבהיר פרופ' דגני. "לצידה יש עוד קבוצה בת 22% שמגלה נאמנות מסוייגת, ועוד כ-28% שאמרו כי יש סבירות גדולה שיעברו, כלומר מעבר פוטנציאלי של כ-3-4 מיליון מנויים נוספים".

דגני מוסיף: "המחקר שערכתי מגלה כי חלק גדול מהמעברים שבוצעו היה בעצם מעבר הדדי בין החברות הקיימות. הדבר מוכיח כי חברות הסלולר הגדולות בכל זאת נחלו סוג של הצלחה בקרבות הבלימה הגדולים שניהלו ערב כניסת מהפכת הסלולר לתוקף. מצד שני, חלק גדול מהמנויים התפתו לקבל את ההטבות והחבילות החדשות שהחברות הקיימות הציעו להן, ובסופו של דבר החליטו שלא לבצע את המעבר לחברה אחרת.

"עם זאת, תוצאות המחקר מעלות כי המהפך הסלולארי הגיע בזמן, בשעה שבה המהפכה הצרכנית מתרחשת בישראל. השינויים בשוק הסלולר תפסו את הציבור בשל לקבל בשורה צרכנית חדשה בתחום וכזה הגיע, זה התפרץ.

"אני יכול להעריך כי אילולא קרבות הבלימה שניהלו חברות הסלולר הגדולות בחודשים האחרונים, כמות המנויים הנוטשים היה אף גדול יותר. הדבר משתלב גם עם התופעה החדשה שאנו מזהים בשוק הצרכני בישראל, אותה אני מכנה 'אתחול מותגים' - המותג כבר לא מדבר לצרכנים כבעבר וחלק מהחברות כבר אתחלו את המותג, וכבר לא מוכרות רק חוויה, אלא שמות יותר דגש על מחירים ושירות", מסכם פרופ' דגני.
דגני סלולר לקוחות מהפכה צרכנית מנויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד