כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פסימיות האנליסטים לשיא של 27 שנים

מדד פסימיות האנליסטים בארצות הברית ירד לרמה הנמוכה ביותר מזה 27 שנה • במחלקת האסטרטגיה של בנק אוף אמריקה סבורים שזה הזמן לרכוש מניות

פסימיות האנליסטים לשיא של 27 שנים



מה קורה לשוק המניות? אחרי שמלך האג"ח - ביל גרוס, הכריז השבוע על מות של שוק המניות, מפרסמת מחלקת האסטרטגיה של 'בנק אוף אמריקה' נייר עמדה ממנו עולה כי זה הזמן להיכנס לשוק. וזאת בשל העובדה שמדד הפסימיות של האנליסטים (ה-SSCI) הגיע לשיא של 27 שנים.

זו הפעם העשירית החודש שהמדד שבוחן את מצב רוחם של האנליסטים מצביע על ירידה ובחודש שעבר הוא צנח ב-5.5 נקודות לרמה שלא נמדדה מאז 1985, דהיינו, ייאוש כמעט מוחלט משוק המניות. במילים אחרות, המדד מצביע על כך שהאנליסטים מתמחרים את שוק המניות בחסר ולכן זו הזדמנות להיכנס לשוק.

ב'ועד הפיקוח להשקעות ופיננסים' של בד"צ העדה החרדית ממהרים להזכיר כי מבחינה הלכתית אין להשקיע כלל במניות בשל העובדה שרוכש המניה הופך למעשה "שותף בחברה" על כל המשתמע מכך. הרב בנימין לובין, מנכ"ל הוועד, אומר כי "מי שמאמין שהעלייה בפסימיות של האנליסטים, מהווה הזדמנות להיכנס לשוק, יכול לרכוש מוצרים מחקים כגון תעודות סל".

המעניין הוא שהמדד הזה, ששמו המלא הוא "sell side consensus indicator", באמת הצליח לנבא פעם אחר פעם את העליות בשוק ההון. כל אימת שהוא ירד, העיד הדבר על עליות קרבות בשוק המניות. מה שיוצר פרדוקס, שכן מדד נמוך משקף שוק דובי, אבל למעשה מצביע על שוורים שדוהרים מתחת לפני השטח.

יובהר כי לא כל הכלכלנים תמימי דעים עם מסקנותיו של בנק אוף אמריקה. מה גם שהמדד משקף אינדיקאטור אחד בלבד – מצב רוחם של האנליסטים, ואינו כולל נתונים נוספים כגון ביקוש לסחורות ולתעבורה ימית, מדד אמון הצרכנים ועוד.
כלכלה פסימיות בנק אוף אמריקה בורסה משקיעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד