כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגר"צ רוטברג לתלמידיו: "למסור נפש בלשכת הגיוס"

ראש ישיבת בית מאיר פרסם מכתב נרגש לתלמידיו • "צריך להתייצב בפניהם ולהכריז שאיננו שייכים אלא ללגיונה של תורה ולא להשית לב לכל הקשיים שיערימו עלינו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

שבוע אחרי פתיחת 'זמן אלול' בעולם הישיבות, ראש ישיבת 'בית מאיר' בבני ברק, הגר"צ רוטנברג, פרסם מכתב לתלמידיו בנושא גיוס בחורי הישיבות לצה"ל.

הגר"צ כותב כי חובה להתייצב לבדיקות שעורכים בצה"ל כדי להוכיח כי "שייכים אנו אלא ללגיונה של תורה, גם אם הדבר כרוך במעצר".

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע נוסח המכתב המלא:

"אל מעלת כבוד בני הישיבה היקרים המסולאים בפז

"ד' עליהם יחיו.

"כאשר אנו עומדים השתא בפני גזירות השלטון על בני התורה, הנה אין שום ספק שאין להם אלא מטרה אחת והיא לעקור את תורתנו הק' וגזירה זו היא להעבירנו על הדת, וחמירא טובא מערקתא דמסאנא, ודברי חז"ל בזה ידועים.

"כבר האיר עינינו רשכבה"ג הגרח"ס הלוי זצוקללה"ה זיע"א שכל מטרתם בהעמדת שלטונם אינו אלא לעקור את התורה, וכדברים האלו נשמעו מפי רבן של ישראל רבינו החזון איש זצללה"ה זיע"א, ובאמת בכל שנות קיום השלטון הזה, פעלו בדרכים שונות לפגוע בקיום מצוות התורה, וכאשר ראו שזממם לא צלח, שמו פניהם לפגוע בתורה עצמה – ביסודה של תורה, ואמרו ערו ערו עד היסוד בה, השי"ת יצילנו מידם.

"ולמעשה, נראה פשוט שצריך להתייצב בפניהם, ולהכריז שאיננו שייכים אלא ללגיונה של תורה, ותורתנו אומנותינו, ולא להשית לב לכל הקשיים שיערימו עלינו, בין בעיכוב של שעות רבות, ואף אם יתנונו בסוגר, כי מה זאת כאשר החיוב הוא למסור את הנפש, וחוסן עמידתינו בזה היא הצלת נפשותינו.

"ויקויים בנו מקרא שכתוב כל כלי יוצר עלייך לא יצלח".
גיוס צה''ל בחור ישיבה חרדים ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד