כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בית הספר למחול נכנע לחרדים? קורסים 'לנשים בלבד'

קולבן דאנס, בית הספר למחול, שהיה מוקד למאבק ב'הדרת הנשים' וסירב לסגור את הוילונות לדרישת החרדים, מציע קורסים לנשים בלבד • המנהלת: "יש נשים שרוצות פרטיות"

חלון המריבה. צילום: בחדרי חרדים
חלון המריבה. צילום: בחדרי חרדים

בית הספר למחול 'קולבן דאנס' בירושלים חרט בעבר על דגלו את המאבק נגד 'הדרת נשים' בעקבות דרישת הציבור החרדי לסגור את הוילונות בחלונות הראווה במהלך הקורסים המתקיימים בבית הספר.

חברי להקת המחול ותלמידי בית הספר, גברים ונשים, מתאמנים במרכז ז'ראר בכר בשכונת נחלאות בירושלים, כאשר ניתן לראות דרך החלונות את המתאמנים.

פחות משנה חלפה מאז אותה סערה, ואחד הקורסים המוצעים בבית הספר הוא "לנשים בלבד".

"האומנם?" תהינו.

צפירה שטרן אסל, מנהלת בית הספר, מסבירה ל'בחדרי חרדים': "אין זו הפעם הראשונה שבה בית הספר שלנו מציע קורסים מהסוג הזה, מהסיבה הפשוטה שהיות וישנן נשים שרואות צורך בהגנה על המרחב הפרטי שלהן. לסיום היא גם מדגישה: 'המאבק על פתיחת הוילונות, היה מאבק על פגיעה בחופש במרחב הציבורי'".

כזכור, בעבר התנהל מאבק מצד גורמים חרדים לסגור את הוילונות במהלך קיומן של החזרות בבית הספר, כדי למנוע מהעוברים ושבים ברחוב להיתקל במראות אסורות. כעבור תקופה קצרה, התקבלה הדרישה, ובעקבותיה התעוררה התקשורת שחגגה על 'הדרת הנשים' - שאז הייתה בכותרות.

בלשכתו של ראש עיריית ירושלים, טענו כי הם לא צידדו בהחלטה לסגירת הוילונות. אל המאבק אף הצטרפה תנועת 'הירושלמים' וגורמים בתנועה הקונסרבטיבית שהביעו תמיכה בהנהלת בית הספר שהתנגדה לקבלת הדרישה. התקשורת חגגה, ואט אט דעכה המחאה - כשהוילונות חזרו לשליטת הנהלת בית הספר.

כל שנותר לדעת, האם בעת קיומו של הקורס 'לנשים בלבד' ייסגרו הוילונות?
הדרת נשים ירושלים מחול ריקודים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד