כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בית המשפט: אברך צריך לעבוד לפרנסת משפחתו

בית המשפט חייב אברך שהתגרש בתשלום מזונות, בסכום כפול מזה שהכנסתו מאפשרת • "יצא לעבודת יומו לפרנס את בני משפחתו, וחזקה עליו שיעשה עיתות ללימוד התורה"

אברך. צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי
אברך. צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי

בית הדין לענייני משפחה באשדוד חייב אברך לשלם דמי מזונות זמניים בסך 2,750 שקל בחודש לגרושתו ולילדו הפעוט בן השנה, זאת למרות שטען כי הוא לומד תורה ובידו לשלם רק 1,400 שקל בחודש. כך מדווח 'גלובס'.

חייהם של בני הזוג נקלעו למשבר, "על רקע היעדר תיאום ציפיות ומזג סוער של שניהם", נכתב בפרוטקול הדיון. "המבקשת טוענת כי סבורה היתה שנישאה לעילוי תורני, שהתגלה כבחור עצל, בעוד המשיב טוען כי אכן הקדיש עצמו ללימודי קודש, ואף המציא מכתבי רבנים בעניין זה. כל צד מייחס לרעהו תכונות של כוחניות, גסות רוח, אלימות מילולית ואף פיסית".

בתביעה, דרשה האישה, שנמצאת בשלהי הריונה השני, לקבל ממנו מזונות זמניים, לפי הפירוט הבא: צרכי קטין - 4,550 שקל לחודש, צרכיה שלה - 4,180 שקל בחודש, הוצאות המדור ואחזקתו - 3,508 שקל בחודש.

האב טען כי בשל היותו אברך, יש להעמיד מזונות הקטין על 1,400 שקל בחודש לכל היותר. האב גם טען, כי אין מקום לפסיקת מזונות לאישה לאור פוטנציאל השתכרותה, ולאור העובדה שנטשה אותו, וכי אין אף מקום לחיוב בגין מדור, הואיל והיא ובנם המשותף מתגוררים בבית הוריה.

בית הדין קבע: "מן הראוי כי המשיב יצא לעבודת יומו, על מנת לפרנס את בני משפחתו, וחזקה עליו כי יעשה לעצמו עיתות ללימוד התורה, כפי שעושים רבים וטובים. בהיותו אדם צעיר, בריא ומוכשר, יוכל להשתכר לכל הפחות שכר מינימום, העומד כיום על כ-4,300 שקל בחודש".

לאור זאת פסק בית הדין סכום כפול כמעט מזה שהצהיר האב כי ביכולתו לשלם.
בית הדין אברך משכורת מזונות תשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד