כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סערה בכנסת: "לעלות להר הבית זה איסור כרת"

פייגלין יזם דיון להחלת הריבונות על הר הבית • החרדים מחו: "יש איסור כרת" • וביבי? "חזק רק על ערבים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

דיון סוער התקיים היום (שלישי), במליאת הכנסת בשאלת הריבונות היהודית בהר הבית.

את הדיון יזם ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו) בעקבות התנהלות ממשלת ישראל המאפשרת לממשלת ירדן ולמוסלמים לשלוט בהר בניגוד לחוק. לדבריו מדובר בפגיעה אנושה בריבונות של ישראל בירושלים. מנגד, הח"כים החרדים מחו והזכירו, כי קיים איסור גורף לעליה אל ההר.

פייגלין פתח את הדיון וסיפר על ההרס והבזיון המתרחשים בהר מידי יום, ועל שרידים ארכיאולוגים המתגוללים בעפר ובהם שרידים המוגדרים כשרידי מקדש עולי בבל. "אם כך אנו מתייחסים למקור” קרא פיגלין “אולי נזמין את אנשי התחזוקה ונפרק את המנורה?".

בהמשך דבריו מחה פייגלין על הנוהל המקובל כיום בהר - בו אסור ליהודים להתפלל בהר ומחה על העובדה שהנושא עולה לדיון במליאה "הר הבית בידינו חברים יקרים", סיים פייגלין את דבריו בקריאה "אם תרצו אין זו אגדה".

ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) הגיב כי, "הגר"ע פסק שאסור לעלות להר הבית ואמר שיהודי שעולה להר הבית חייב כרת. בשנת 2004 פורסם קול קורא תחת הכותרת אזהרה לרבים, להישמר מהאיסור החמור להיכנס להר הבית. מאחר ובשנים האחרונות החלו רבנים להתיר לעלייה. בין החותמים הרב עובדיה, הרב אברהם שפירא הרב הראשי לשעבר, והרב מרדכי אליהו הראשון לציון לשעבר.

"זה לא סוד שאנחנו מאבדים את הריבונות על הר הבית", אנ, "האמירה הר הבית בידנו הייתה רלבנטית לשנת 67. לצערנו היום ההר הפך למקום שבו עוברים על החוק וממשלת ישראל לא עושה כל מאמץ לאכוף את הריבונות. נתניהו חזק רק על החרדים, הוא רוצה לאכוף את הריבונות במקום שלומדים תורה. אבל שיקר לכולנו. עם המוסלמים הוא נוהג בכפפות של משי. לומדי תורה זה לא פחות חשוב מהר הבית".

ח"כ יצחק כהן (ש"ס) מחה על המנהג לעלות להר. "העליה להר הבית נאסרה על ידי כל גדולי ישראל וכל הרבנים הראשיים", אמר כהן, "כשאתם מעודדים יהודים לעלות להר הבית אתם גם גורמים להם נזק של איסור כרת, וגם את הנזק שגרם אריאל שרון שאחרי שעלה על הר הבית פרצה האינתיפאדה. אתם יודעים כמה יהודים נהרגו בגלל עלייתו? קודם תחילו את הריבונות שלכם בנגב, אחר כך בדרום תל אביב".

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) לא התייחסה לנושא העליה להר אלא לביזיון בו שרוי הר הבית עקב התנהגות הערבים שנמצאים בו. "משחקים ברחבת הר הבית משחקי כדורגל ופיקניקים", אמרה סטרוק "ריבונות ישראל לא יכולה להתקיים רק בבניין הזה והיא צריכה להיות גם על הר הבית".
כנסת הר הבית פייגלין ריבונות יצחק כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד