כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בסקווירא חגגו: "ברוח הרחוב אין אנו מתחשבים"

בטיש מיוחד בפורים העניקו אלפי בחורי סקווירא משלוח מנות מיוחד לאדמו"ר - התחייבות להתרחק מפגעי הטכנולוגיה

בסקווירא חגגו: "ברוח הרחוב אין אנו מתחשבים"

הגבאי המיתולוגי בסקווירא, הרה"ח הישיש ישעיה אונגר, שרוי מאז חג הפורים האחרון בהתרגשות עצומה וממלמל ללא הרף: "כבר למעלה מששים שנה אני עומד ומשמש בקודש פנימה אצל אדמו"רי סקווירא, ומעולם לא חוויתי מעמד עילאי ומרומם כזה בטיש של פורים". אך לא רק אצלו, בקרב אלפי חסידי סקווירא האירוע היסטורי המרגש והמיוחד, הפך לשיחת היום.

כל מי שמצוי בנבכי העניינים, יודע זה מכבר כי האדמו"ר מסקווירא קידש מלחמת חורמה נגד פגעי הטכנולוגיה, והוא עומד בראש המערכה, להתריע בשער ולעמוד בפרץ מול ההרס הנורא שמחוללים כלי המשחית למיניהם ולסוגיהם בכרם בית ישראל. אין 'שמועס' ושיחת הדרכה שהאדמו"ר אינו מעורר ומזהיר להתרחק מהאינטרנט והמכשירים החכמים "כמטחווי קשת".

האדמו"ר מסקווירא גילה למקורביו, שלא עובר חצי יום במהלכו אינו שומע על עוד חרדי שנפגע ועל עוד בית שנהרס כתוצאה מחשיפה לכלים אלו שהם "המחבלים הכי גדולים של הדור - לא רק לנשמה אלא גם לגוף" - כלשונו של האדמו"ר.

מאחורי הקלעים מנווט ומכוון האדמו"ר את פעילות 'איחוד הקהילות לטוהר המחנה' וגם יזם את "כינוס כלל ישראל" שנערך לפני שנתיים, והעמיד בראשם את האדמו"ר מסקולען ואת המשגיח הגר"מ סלומון.

לאחרונה הזמין האדמו"ר את עסקני טוהר המחנה בקהילתו, והנחה אותם לארגן כינוסי התעוררות גם לבחורי הישיבות ואף לילדי התתי"ם, ולהעמידם על חומרת ניסיונות הדור עם כלי הטכנולוגיה.

"לא יתכן שאברך אחר נישואיו שיוצא לשוק העבודה, יהיו לו את הכלים הנכונים להתמודד בגבורה מול פגעי הרשת המתוחכמת, ללא חינוך מוקדם בשנות הבחרות כהכנה מראש", טען האדמו"ר.

בשבוע לפני פורים, נערכו אסיפות לאלפי בחורי ישיבות סקווירא ברחבי ארה"ב ולילדי התתי"ם בשיכון סקווירא. בתום הכנסים, קיבל כל תלמיד טופס חתימה בה יוכל להתחייב מרצונו הטוב להתרחק מכלי הטכנולוגיה ולציית לכל הוראות הרבנים. כפרס של עידוד, ניתנה הזכות לכל בחור וילד להעלות על הכתב לצד חתימת ידו בקשה אישית ופרטית שתימסר לאדמו"ר במעטפה סגורה בתור "משלוח מנות" בעיצומו של יום הפורים.

באמצע עריכת השולחן הטהור של יום הפורים, נערך מצעד מרשים, כאשר הבחורים והנערים הגישו לפני האדמו"ר שני סלים מעוטרים, גדושי מעטפות סגורות עם חתימותיהם ובקשותיהם האישיות של אלפי תלמידי הישיבות והתתי"ם. האדמו"ר קרא את רשימת המשלוח מנות ועיניו זלגו דמעות של התרגשות, ולראשונה בהיסטוריה פתח והשמיע בעיצומו של הפורים טיש, בדברי חיזוק וברכת קודש על השמחה הגדולה שנגרמה לו ממתנה חשובה זו, ואף הגדיר את היוזמה כ"קידוש שם שמים ברבים". קולו של האדמו"ר נשנק מבכי מרטיט, כאשר הזכיר את זכות אביו האדמו"ר מסקווירא זצ"ל אשר "כח הפועל בנפעל" וקדושתו תמשיך לחפוף על קהל עדתו.

ספונטנית פצחה התזמורת וכל הקהל אחריה בשירה אדירה של השיר הקנאי הנודע "השם הוא מלכנו ולו אנחנו עבדים", כאשר המילים האמצעיות הוחלפו לתוכן המתאים למעמד זה: "על ניסיונות הדור אנו מתגברים; וברוח הרחוב אין אנו מתחשבים; בעקבות רבותינו נלך ערב ובוקר וצהרים; ובקול רבינו נשמע לקדש שם שמים". במשך זמן רב חזרו ההמונים המשולהבים שוב ושוב על השאיפה שאפפה את כולם באותם רגעי הוד: "לקדש שם שמים! לקדש שם שמים!"
סקווירא פורים פגעי הטכנולוגיה 'איחוד הקהילות לטוהר המחנה' ה' הוא מלכנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד