כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תחקיר העסקנים: פלאפל, שווארמה או מרק רגל?

ברטר הפרידה של 'קול חי', האדמו"רים מצ'פרים את בוקצ'ין ופרוש, ובפינת ה'סלפי' השבועי: משה גרילק וצוות משפחה

תחקיר העסקנים: פלאפל, שווארמה או מרק רגל?

מי בשווארמה ומי בפלאפל
מידי ערב פסח, חוזר הסיפור על עצמו, הרבעצען הינדל'ה משליכה את לייבל'ה מהבית בשבוע שלפני החג, כדי שלא יפריע לניקיון, ולייבל'ה משוטט לו בין חנויות המזון המהיר לסוגיו, פלאפל, פיצה ושווארמה. אך לא חלילה מתוך תאוות זלילה, אלא מתוך תקווה לזכות ולתעד את סלבריטאי מגזרינו הנאלצים לסעוד בימים טרופים שכאלה מחוץ לבתיהם.

‏• כפרויקט 'שבת הגדול' מיוחד, החליט לייבל'ה להשיג תיעוד של צמרת העסקונה החרדית וחנויות המזון המועדפות עליה, והרי התוצאות: יענקל ליצמן, לאחר שערך השבוע סבב בבתי אדמו"רי בני ברק, מיהר לפלאפל נחום המיתולוגי בצומת הרחובות סוקולוב ורבי עקיבא בעיר. לייבל'ה, שגדל על הפלאפל משחר ילדותו, צפה בליצמן פוסע מעדנות במעבר החצייה הסמוך, מגיע אל המנה שהוכנה עבורו מבעוד מועד, נוטל את ידיו ו...זוכה לתיעוד.





• כדי שב'דגל' לא יתלוננו, אץ רץ לייבל'ה לברר את מקום משכנו של משה גפני, ומצא אותו בחנות מזון מהיר בפתח תקוה, עומד בתור כאחד האדם וממתין להזמנה.





• ומי עוד אכל לשובע? ה'ראיס' של אלעד ישראל פרוש מצא זמן לעמוד בתור ולחכות למנת פלאפל וגם ב'פלאפל נחום'.





• ואילו ביום שלישי בערב, הקולגה מבית שמש נכנע גם הוא לרעב ופלש למסעדת 'הלו תימן' בבני ברק, שם נהנה ממרק רגל עסיסי

צילום: דן יעקובס




‏• ומה עשו שאר הנבחרים? ‏מאיר פרוש התכונן לחג והגיע למעונו של האדמו"ר מסאדיגורה - קודם צאתו של האחרון ללונדון. פרוש הנרגש קיבל מצות לחג.





‏• ובעוד פרוש הבן ממתין לפלאפל, סגנו צוריאל קריספל אפה מצות. כמו שזה נראה, מדובר במאפייה מאולתרת בכיתת בית ספר. לייבל'ה מקווה שהיא עומדת בתקן העירוני.





• ואחרון חביב, ביום שלישי האחרון נצפה ח"כ אריאל אטיאס פוסע מעדנות בחצר ביתו של האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא בבאר שבע. החום הדרומי השפיע, והשניים צעדו ללא חליפה.





‏• במוצאי השבת האחרונה דיווחו מקורות המודיעין של לייבל'ה [הלייבל'ך] על אישי ציבור שעזבו את דירתם לפני החג ונסעו לאי שם. כך, בעוד יעקב אשר נצפה בשבת בבית הכנסת 'בני הישיבות' בשכונת בית וגן, ואולי בזכותו ניצל בית הכנסת מפריצת ארון הקודש, הרי שיצחק פינדרוס, שהשיל ממשקלו כמה עשרות קילוגרמים, נצפה צועד ברחובות שכונת ברכפלד במודיעין עילית. העילה הרשמית: בר מצוה לבן גיסו. ואחרון חביב, מיודענו אבוטבול ממרק הרגל, הסתודד בשבת עם ה'לענייני' של וואלה, יקי אדמקר, ששבת אצל השווער הטרי בבית שמש.

ביקורת עיתוני החג

וברשימת המבריזים: אפשטיין ופינדרוס
• ביום שני האחרון נחנכה בכיכר ספרא לשכת סגן ראש עיריית ירושלים המאויים, ישראל קלרמן, במעמד רבנים רבים ואישי ציבור מכל העדות והחוגים ומכל רחבי הארץ. לייבל'ה עקב וראה במהלך הטקס את ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן וח"כ משה גפני מפטפטים כידידים ותיקים. זאת לאחר נתק ממושך שהיה ביניהם בתקופה האחרונה, מאז הבחירות המקומיות. לייבל'ה תמיד מעודד שלום ואחדות. כעת נותר לשאול האם בשלב הבא תהיה סולחה מפתיע עם אפשטיין, ואולי אפילו ייהרס קיר הגבס המפריד בינו לבין קלרמן. ואפרופו נציג 'עץ', אפשטיין המשיך בקבלת קהל ולא נכנס לאחל מזל טוב.

עוד נעדר מהמעמד: סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר יצחק פינדרוס. לייבל'ה חקר ומצא כי הסיבה לכך אינה נתק בין הצדדים חלילה. אלא שהסגן לשעבר מקפיד בימי שני להיות בעיריית בית שאן, בה כידוע הוא מייעץ לראש העיר ולצמרת העירייה מזה תקופה ארוכה.

• ואפרופו פינדרוס, לאחרונה עוזר חדש התגלה בסביבתו. למי שתהה, מדובר באברך בשם בלומנשטוק. לייבל'ה תמיד שמח לגלות כוח צעיר וחדש בסביבה.

• ובמעבר חד מירושלים לבית שמש: לאחר שראש העיר שב ארצה ממסע קברי צדיקים וסעודת הודיה שערך באומן לרגל הניצחון הגדול, הודיע אבוטבול השבוע לעיתון 'ידיעות אחרונות' כי הלו"ז ביום העצמאות תפוס, משום שהוא מתכוון להשתתף בהופעה של הזמר החילוני אייל גולן, שתיערך בעיר באותו יום. אם תהיתם כמה עלה התענוג המפוקפק לעירייה, מסתבר כי יותר מ-127 אלף שקל טבין ותקילין יעברו לידיו של גולן עבור הופעה אחת. לייבל'ה רק מקווה שהסכום יוכיח את עצמו בבחירות הבאות בקרב ציבור הבוחרים החילוני, והוא תוהה היכן יופיע גולן אם העיר תחולק ל-2 עד יום העצמאות...

• ועוד קצת מוניציפאלי: חברי סיעת 'דגל התורה' בעיריית בני ברק התכנסו ביום ראשון השבוע לישיבת סיעה בראשות ממלא מקום רה"ע אברהם רובינשטיין וסגן רה"ע מנחם שפירא. בישיבה נטלו חלק חברי המועצה נתן צבי כהן, הרב מיכאל קקון, ישראל משה פרידמן ויאיר שוקרון. כמו כן השתתפו בישיבה עו"ד משה מורגנשטרן, מועמד דגל התורה לעירייה, ראובן קורלנסקי, צבי איזן, שימי קשש, נחמיה שקדי וידיד המערכת אליהו ארנד.





• ואפרופו בני ברק, בטקס של השלטון המקומי קיבל מנחם שפירא תעודת הוקרה משר הפנים גדעון סער, ובצמוד אליה - מינוי כחבר בשלטון המקומי. והיה גם הסגן של בית שמש, שמוליק גרינברג.



זק"א פינת דונה גרציה
• לייבל'ה קיבל דיווח כי אחד הכתבים לענייני חרדים בתקשורת הכללית עשה על ידו קעקוע. לייבל'ה הסקרן טרם השיג תמונה. עדכונים יבואו. [בכפוף להסכמת ועדת הרבנים של בחדרי חרדים].

• השבוע ביום ראשון נערך ערב הצדעה לארגון זק"א במלון מוזיאון הבית של דונה גרציה במרכז טבריה. בתום האירוע, הציע מנהל המקום לזק"אי המפורסם יהודה משי זהב, ללבוש את בגדי המוזיאון מהמאה ה-19. לא איש כמשי יחמיץ הזדמנות לתמונה ססגונית, ויחד עם בכירי הארגון נפתח במקום חדר הלבשה מאולתר. הכטמן, שנקלע למקום - הבזיק...

צילום: מנדי הכטמן





• וגם הדובר הזק"אי מוטי בוקצ'ין קיבל השבוע יין מיוחד מרבו, האדמו"ר מנדבורנה ירושלים. המענק התרחש במסגרת סעודת 'מלוה מלכה' שנערכה בבית אחד החסידים בירושלים, בוקצ'ין הגיע כשהוא חבוש בשטריימל, ולפתע קרא לו האדמו"ר והעניק לו ברכה לרגל החג ויין לארבע כוסות.

צילום: בועז בן ארי





• ובחזרה למשי זהב הבלתי נלאה, ששלח השבוע למכריו ברכה מקורית לרגל החג, בסימן הארגון וקערת ליל הסדר. לייבל'ה, הזוכה לקבל משלוחי מנות רבים בפורים וברכות בראש השנה, לא יתנגד אם גורמים נוספים יאמצו את המנהג גם בערב פסח.





• מידי ערב חג נערכה ברדיו 'קול חי' הרמת כוסית מאולתרת במסדרון. ברגיל, העובדים עסוקים בשתיית 'לחיים' והמנכ"ל מברך. הפעם הוזמנו העובדים להרמת כוסית וארוחת צהריים באולמי 'קונקורד' הסמוכים לתחנה. מישהו אמר ברטר?

לייבל'ה שעבר במקום, שמע מעובדי התחנה כי הרמת הכוסית הפכה למסיבת פרידה מאולתרת ממנהל התכניות הוותיק חיים פלאם, שעזב את התחנה לאחר שנות פעילות ארוכות. לא בטוח שפלאם היה מרוצה מהעניין.

בבעלזא מתארסים, ברחמסטריווקא מנקים
• חשיפת 'בחדרי חרדים' על מאה החתנים שצפויים להתארס בחסידות בעלזא בעקבות תקנה פנימית, זכתה לפולו אפ נרחב בכל כלי התקשורת, אך גם לתחרות על מודעות ה'מאורסים' ביומונים החסידיים. בכל יום מדדו חברי קבוצות הווטסאפ ידו של מי הייתה על העליונה - המבשר או המודיע. ומ היה אחראי על פרסום המודעות? הנציג והדובר הבלתי רשמי של החסידות, יהושע וינברגר.





• השיעור הקבוע מידי יום חמישי בדירה אפופת עשן בצפון בני ברק - לא יתקיים השבוע. כתחליף, עברו המשתתפים בראשות מגיד השיעור לעיר אלעד.

• ואיך מנקים לחג את כסאות האדמו"רים? לייבל'ה, שהגיע לירושלים, חלף על פני בית המדרש רחמסטריווקא. התפילה עוד לא התחילה אבל הכסאות של האדמו"ר כבר הוברקו כהוגן והוצבו במרפסת לראווה.





• ויש גם מי שמנקה את האוטו... הצלם החרוץ עוזי ברק ניצל את מבצעי 'אוטו בני ברק' וקפץ לשטוף את ארבעת הגלגלים אצל שלומי מרציאנו.





• אמש התאספו באולמי 'בלה וידה' שבאשדוד 1.500 בחורי ישיבה ושרשרת אווירית של כוכבי הזמר החסידי אלי הרצליך, ישראל ורדיגר, שלומי גרטנר, מוטי שטיינמץ, זאבי פריד ומקהלת "שירה" ואיציק אשל. הסיבה: צילומי הפרויקט החדש והמדובר של תזמורת 'המנגנים' - "קומטאנץ" בהפקת שלום וגשל ובניצוח המוסיקלי של מוישי רוט. כוכב הזמר החסידי אלי הרצליך ביצע את להיטיו "בחכמה יבנה בית" ו"חתן דומה למלך".





• עם סיום כתיבת המדור, הבזיקה הינדלה שוב, ודרשה מלייבל'ה להפסיק להתבטל ולארגן שק קרטופלאך מ'קמחא דפסחא'. לייבל'ה הפעיל קשרים רדומים והגיע לחלוקת קמחא דפסחא של הגרי"ד גרוסמן, שם מצא את השדרן דידי הררי עם הצמוד של הרב - ישראל ירט.



פינת המזל טוב:
• ח"כ יעקב אשר להולדת נכדו. השלום זכר יתקיים השבת בבית הכנסת של יוצאי ישיבת 'ברכת יצחק אור יהודה' ברחוב ירושלים בבני ברק, ואישי הציבור ינהרו בהמוניהם. לייבל'ה מבטיח השתתפות וחוויות.

• אבי שטרן יו"ר 'דגל התורה' באלעד וחבר מועצת העיר לרגל הולדת בתו השבוע.

• איתי גדסי, כתב רשת 'קו עיתונות' וחובב המדור, לרגל שמחת הולדת בתו בשבת האחרונה. גדסי מיהר לערוך כמנהג המקום 'סלפי' עם התינוקת, שמצטרפת לשני אחיה הגדולים. בהמשך השבוע, בתוך ההכנות לחג, התפנו במשרדי הרשת לערוך 'לחיים' עם אבי הבת - שהביא כמה פיצוחים כמנהג התימנים.








• יחיאל סבר מ'יתד נאמן', לרגל הולדת בנו ביום ראשון. לייבל'ה, שפגש כמה ימים קודם לכן את סבר בקניון רמות בירושלים, הספיק להתעדכן כי הברית תהיה ביום ראשון הקרוב בבית ישראל. למרות ההכנות לחג - החברים יגיעו להתמזל"ט.

• הרב דוד מרגלי, יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא, הכניס אמש את בנו לעול מצוות באולמי ויז'ניץ. להלן רשימת המכובדים שנטלו חלק באירוע: האדמו"רים ממאקאווא, טמשוואר, קוידנוב, קליבלנד. סטריקוב. ספינקא, ז'ימגראד, דאראג, קוזמיר וליפניק. הגר"מ ארנסטר, הגרש"א שטרן, הגר"ח פיינשטיין, הגרח"צ מייזליש, הגרי"מ לאו, הגר"ד לאו והגר"א טויסיג. משה גפני, חנוך זייברט, אברהם רובינשטיין, ישראל פרוש, יהושע פולק, חברי מועצת עיריית ב"ב ומשה פרוש, בנימין ליפקין, יעקב רייניץ, משה ויסברג, ישראל כהן, האחים יום טוב ויענקי ביכלר, והצלמים: שוקי לרר, משה גולדשטיין ויהודה פרקוביץ.

• ולסיום, יש כאלו שיעשו את החג מעבר לים. לייבל'ה, שגם ניסה את מזלו בחופשת פסח כושלת, יסתפק בארוחות מוזמנות תוצרת 'היימישע עסן' המכשירה את המסעדה לפסח, ויאחל מרחוק בילוי מושלם לשדרן מנחם טוקר שיעשה את החג ביוון, ולעיתונאי שלמה קוק שישהה עם משפחתו באיטליה.
ליצמן אוכל צילום פרוש לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד