כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עוד מאבק ברמות: "פוגעים בצביון החרדי"

אחרי המאבק בביטול מכרזי הקאנטרי בשכונה הירושלמית, התושבים מתכוונים להילחם בהקצאת המנ"דים עבור ישיבת 'חכמי לב' • הסיבה: מדובר בישיבה תיכונית חרדית המשלבת לימודי חול ואינה תואמת לאופי התושבים • וגם: קיימים מוסדות חינוך המשרתים את תושבי השכונה והזקוקים למבנים • מצהירים: "נתלכד ונאבק"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

נערכים למאבק: תושבי שכונת רמות החרדים, מכריזים על פתיחת מאבק בכוונת עיריית ירושלים באשר לשכונתם. כאשר העילה למאבק הפעם היא החלטת האחרונה למסור שטח ובו מספר מנ"דים (מבנים ניידים) ששימש עד עתה את בית הספר בית יעקב השכונתי - לישיבת 'חכמי לב', המוגדרת על ידי מייסדיה כ"ישיבה תיכונית חרדית".

לדברי התושבים, הישיבה מנוגדת לאופי השכונה ותושביה. כאשר מלבד זאת, לדבריהם, ישנם מוסדות רבים המשרתים את תושבי השכונה, כגון גני ילדים ועוד, שכבר הגישו בקשות לקבל את המבנים, ומשכך - הנחלטה להעבירם לישיבה הינה בניגוד מוחלט לצרכי התושבים בשכונה.

"די לציין", אומר לנו אחד מתושבי השכונה, "כי בפרסום של העיריה, העמותה המבקשת עבור הישיבה את המבנים היא העמותה לקידום החינוך שהיא העומדת מאחורי הישיבה הנ"ל. עלעול קצר ברשימת המוסדות אותן מקדמת עמותה זו, יכול ללמדך על מהות ואופי ההתנגדות להכנסת הישיבה למבנים על ידי כלל תושבי השכונה. מבלי להיכנס לכוונות מייסדיה, דרכה של ישיבה זו בהכנסת לימודי חול וביצירת מסגרת תיכונית ישיבתית - היא בניגוד למקובל בציבור החרדי ולהוראותיהם של גדולי הדור, ומשכך - אין מקומה בשכונתנו".

מאבק זה מצטרף לשורת מאבקים קודמים של תושבי השכונה בעירייה, אשר ראשיתו במאבק על ביטול המכרזים על ידי ברקת במתחם הקאנטרי ברמות, בו הוכרז על תכנון לבנות - בין היתר - מתחם ספורט גדול כולל בריכה, אשר אף הוא נוגד במהותו את אופי השכונה המאוכלסת ברובה על ידי חרדים.

במאמר המוסגר, בכתבה שהתפרסמה כאן בנוגע למאבק נגד ביטול מכרזי הקאנטרי, הובא גם מכתב שנשלח לשר השיכון במחאה על ביטול המכרזים. אך לדברי עו"ד מאיר הופמן, ששמו מופיע על המכתב, מדובר בטעות והמכתב לא נשלח לשר אריאל.

"יש כאן אווירה חמורה של הסתה כנגד התושבים החרדים", ממשיכים התושבים להאשים, "הגרפיטי שרוסס בקניון רמות לא הגיע סתם. הגישה של ברקת הוכחה כמוטעית, ואנו נצא למאבק על כך. דווקא מכיון שישנם מוסדות רבים כל כך המשוועים למבנים אלו, לוקח מעט זמן על מנת שכולנו נתאגד יחד למלחמה בכוונות העיריה למוסרם לידי הישיבה התיכונית, אולם בתוך מספר ימים אנו נתאגד ונאבק על כך בכל כוחנו".

כבר ביום שישי האחרון גילו תושבי השכונה כי לוחות המודעות וקירות הבתים כוסו על ידי שלטים שונים הקוראים לבאי ומבקרי השכונה לנהוג בהתאם למצופה מבאי שכונה חרדית. לדברי התושבים, מטרת השלטים הייתה להבהיר לבאי השכונה ולנציגי העירייה כי הם אינם מוותרים על צביונה החרדי, ובכוונתם להאבק על כך.

מעיריית ירושלים טרם נמסרה תגובה לדברים, ולכשתתקבל - תפורסם.
מכתב רמות שיכון ביטול מכרז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד