כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שרי אריסון- שמאל, לארג' וגם...'מדיום'

אריסון קיבלה מסר משמים שאנשים יתחילו להשתגע - וזה אכן קורה • למה מגיעים עולים מתימן דווקא ערב בחירות ל'סוכנות'? • וגם לחברת החשמל יש 'מגילת יוחסין' • טורו היומי של יצחק נחשוני

שרי אריסון- שמאל, לארג' וגם...'מדיום'




זה רחש, לחש ובחש הרבה זמן מתחת לבלטות עד שלבסוף התייצבה שרי אריסון עצמה מול התקשורת והודיעה כי השלימה את כיבוש אישיותה. בעבר היא זוהתה עם השמאל, אחר-כך רכשה מטוס ויאכטה והתנהגה ב'לארג' ומאתמול היא גם...'מדיום'. כשכל זה מוצא את מקומו בתוך אדם אחד, כל בעל דיאגנוזה מתחיל יוכל בקלות להעריך שלא יעבור זמן רב עד שאותו אדם יודיע ברבים שהוא מקבל מסרים ישירים משמים. אמש כינסה אריסון מסיבת עתונאים והודיעה על כך באופן רשמי.

אני עצמי רגוע. 'בנק מסד' שבו אנחנו מגלגלים את המינוס, עבר לפני חצי שנה מידי 'בנק הפועלים' לבעלות של הבנק הבינלאומי הראשון. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו חלילה היתה העברה מתעכבת עוד קצת, מעבר לעיכוב הארוך שהיה בעת העברת הבעלות על הבנק מה'מדיום' (שרי אריסון) ל'צדיק' (בינו צדיק).

אם אני בכל זאת מודאג, זה בשבילכם, בעלי החשבונות שעדין נותרתם בבנק הפועלים.
אבל למה לחשוב בצורה שלילית כשאדם מרכזי כל-כך במשק הישראלי כמו שרי אריסון, נוטל על עצמו משימה להרגיל את כולנו לחשוב רק חיובי? איך חושבים בצורה חיובית על מה שעובר, אריסון?! - צריך להאמין שאכן יש לה כוחות על, כפי שהיא מעידה על עצמה, ושהיא מכירה את סוד הפיכת כל מינוס שיש בו באדם, לפלוס. או-אז יתכן שגם חשבון המינוס שלכם עשוי להתהפך לפלוס ולהניב לכם עוד תשואות גבוהות.

איך היא תעשה את זה? תסב את ה'מסרים' שהיא מקבלת מלמעלה ל'מימסרים' בנקאיים. ל'מדיום' זה כנראה עניין של מה בכך. רק כדאי שתבררו קודם בבנק כמה עמלה יגבו מכם על ההסבה הזו...
מהבוקר ניתן למצוא את 'לידה' - ספרה החדש של שרי אריסון אצל ה'טלרים', עו"ש סליחה, בדוכני הספרים. תשעה חודשים היא כתבה אותו ומכאן שמו. ספר תלת מימדי שיש בו הכל - מסר משמים, ממסר בנקאי והוא גם ספר מוסר.

על המסר משמים כותבת אריסון: "ראית העתיד שלי הלכה והתחזקה. ראיתי דברים לפני התרחשותם וזה הפחיד אותי. הידיעה על העומד להתרחש תמיד מלווה בתחושות פיזיות כואבות. חודשים לפני הצונאמי באסיה חזיתי גל מים אדיר שהורג אלפי אנשים...רוב חיי קבלתי תיקשורים - ראיתי תמונות, קבלתי דימויים ומסרים מילוליים, לפעמים אפילו בשפה עתיקה שהגיעו אלי מלמעלה...היום אני יודעת לקבל את המסרים המיועדים לי בצורה נקייה - ישירות, בלי תיווך...

"לפני כשנתיים קיבלתי מסר שבו נאמר לי להכין את עצמי לקריסה העומדת להתרחש. התגובה שלי לא היתה כלכלית. לא מיהרתי למכור את נכסי כדי להימנע מהפסדים או לנסות להרוויח. המשכתי בדרכי".

עכשיו גם מובן מדוע דרש נגיד בנק ישראל את פיטוריו של יו"ר הדירקטוריון דני דנקנר?

על המימסר הבנקאי: "כשניסיתי לברר מה החזון של בנק הפועלים, הזדעזעתי לגלות שהחזון היחיד היה רווח. הצעתי לבנות חזון חדש, אך לא זכיתי לשיתוף פעולה. לבסוף נאלצתי לעבוד על החזון בעצמי עם הקאוצ'ר שלי... רציתי להביא את הבנק למצב בו הלקוח מכבד את הבנק, אך לצערי זו לא היתה הגישה באותה תקופה". עוד נטעה לחשוב כאילו משהו השתנה והיום כבר יש ללקוח סיבה לכבד את הבנק.

ו'לידה' כספר 'מוסר': "תמיד הרגשתי שאני מחזיקה נכסים מסיבות שאינן קשורות אלי. אני סובלת. זה לא מתיישב עם הערכים שלי...זה לא עניין שלא מגיעה לי יאכטה. זה פשוט לא בשבילי. נהניתי מזה תקופה מסוימת ואחר-כך עברתי ייסורים. אני לא נהנית מההוא-הא סביב זה...כל החומריות הזו זה דברים בעיני שלא לוקחים לקבר. יום אחד יש לך ויום אחד אין לך...".

קחו זאת לתשומת לבכם, אתם - שהייתם ברשימת המפוטרים בגל הפטורים הקודם של בנק הפועלים, וגרמתם לה לעלות על היאכטה ולהימלט מכאן.

עם שני ציטוטים מתוך שלל דבריה המתפרסמים בתקשורת אני מוכן להסכים - עם הקביעה שלה ש"אנחנו לקראת הגאולה". היא יודעת כמה היוקר מאמיר וזה הרי סימן מובהק. אני מוכן גם להאמין לעדותה: "קבלתי מסר שאנשים יתחילו להשתגע".

הנה, זה הפך לעובדה!

קצת צנעא לא תזיק להם


התקשורת חוגגת היום את עליתם של 16 נפשות מתימן לישראל. בהחלט סיבה למסיבה. 'המודיע' ו'יתד נאמן' מייחדים לנושא את כותרת המשנה בעמוד השער ו'המבשר' גם את מאמר המערכת. מדובר, ללא ספק, בהצלת חיים של ממש לשלוש משפחות יהודיות שכמו 260 אחיהן שעוד נותרו מאחור, חיו בתקופה האחרונה תחת איום ממשי גובר, עד שחולצו משם.

מה יהיה המחיר הרוחני של הבאתם לישראל? את זאת ניתן יהיה לבחון במבחן המציאות, רק לאחר שלבי ההסתגלות הראשונים שלהם כאן. אם לשפוט על פי מחזורי העליה הקודמים ועל פי ה'סימנים' שהותירו או, יותר נכון לא הותירו, העליות מתימן בחמישים השנים האחרונות, ניתן לומר שישראל נכשלה כשלון חרוץ במבחן הזה.

העלאתם של העולים במה שהוצג כ'מבצע הירואי' של הסוכנות היהודית בעיתוי הזה דווקא, ראויה לתשומת לב מיוחדת. וזאת יש לדעת - לא הסוכנות היהודית אחראית לצד המרשים של העלאתם החלקה, בדרך לא דרך, אלא ה'מוסד' הישראלי. אבל מה לעשות שתקופת כהונתו של מאיר דגן כראש ה'מוסד' הוארכה השבוע ללא כל קשר ל'מבצע' העליה מתימן, ואילו לעומתו הסוכנות היהודית זקוקה מאוד להילה הזו, שכן היא עומדת ממש היום ומחר בפני קביעות הרות גורל באשר למעמדה בעתיד.

מי שמצוי בסבכי הליך בחירת היו"ר החדש של הסוכנות היהודית, שבמקרה, ממש במקרה, אמור להיבחר מחר, רשאי לחשוב שהמשפחות מתימן הפכו, שלא בידיעתן, לשחקנים במשדר הבחירות שלה. זכותם של העולים לפחות לדעת שבישראל מקובל לקבל שכר על תפקיד כזה.

מועמדו של ראש הממשלה וה'ליכוד' לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית הוא נתן שרנסקי.

סיעת 'קדימה' עשתה יד אחד עם 'פטרוני' הסוכנות בארה"ב להכשיל את הבחירה הזו. כדי שההתנגדות לא תראה אישית נגד 'אסיר הציון' הידוע, שאין מתאים ממנו לעמוד בראש הגוף שמתפקידו לעודד עליה לישראל, מסבירים המתנגדים שהם פועלים מתוך כוונה טובה להכניס 'ריאורגניזציה' בעבודת הסוכנות. במקום לאחד את הכוחות, לדעתם, צריך דווקא בקדנציה הזו להפריד בין הסוכנות לבין ההסתדרות הציונית - שני גופים שאבד עליהם הקלח.

מקורבי ראש הממשלה הבהירו, כי אם לא יבחר שרנסקי לתפקיד היו"ר עלול גורלה של הסוכנות היהודית להיחרץ כך שהיא תהפוך לבלתי רלוונטית. במקומה יופקד כל נושא העלייה לישראל בידי ארגון 'נפש בנפש', העוסק כבר היום בנושא זה בהצלחה רבה. 'נפש בנפש' הביא בשנים האחרונות את המספר הגדול ביותר של עולים לישראל. אם תחליט הממשלה להפוך אותו לגוף הרשמי המטפל בעליה תהיה הסוכנות היהודית בבעיה.

'מבצע' העלאת היהודים מתימן אתמול, אמור לסייע לסוכנות היהודית להשיג את דעת הקהל בישראל לצדה, ולהקשות על נתניהו לממש את תוכניותיו ליטול מידיה את האחריות לנושא העלייה.
אבל יש דרך קלה יותר להתמודד עם הכוונות הללו - לבחור בנתן שרנסקי לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.

מחר נדע באיזו דרך בחרה הנהלת הסוכנות.

גילוי: יש 'מגילות יוחסין' בישראל


כשציבור שומרי התורה והמצוות מזהיר שפריצת גדרי הגיור וצירופם לעם היהודי של מי שאינם יהודיים על פי ההלכה תוביל, בסופו של דבר, להכרח של הכנת 'מגילות יוחסין', קמה תמיד סערה תקשורתית שמגיעה עד לבג"צ. בימים האחרונים גילינו בתקשורת הכתובה, שבישראל ישנן 'מגילות יוחסין' שאיש לא מחה כנגדן, ואנחנו אפילו לא ידענו.

בעוד שכל כוונתן של הקהילות השונות הוא רק להגן על עצמן באמצעות רשימות היוחסין מהיטמעות ומהתבוללות, מדווחת התקשורת ש'מגילות' שכאלה קיימות אצל כל ארגון עובדים גדול המכבד את עצמו; נמל אשדוד, חברת חשמל, רכבת ישראל ואפילו סופרי ישראל. כשמדובר בגופים 'חשובים' שכאלה ולא ב'יהודים פאנטיים' מובן למה אין פוצה פה ומצפצף.

תשאלו למה 'חברת חשמל' או נמל אשדוד צריכים 'מגילת יוחסין'? - לא חלילה כדי להגדיל את חלקה של ה'עבודה העברית' אצלם, אלא כדי להבטיח את המשך העדפתם של בני משפחות העובדים בהשגת עבודה באותן החברות.

תחקיר מקיף של העיתון הכלכלי 'דה מרקר' מגלה כי תשע חברות ממשלתיות מובילות, ממשיכות לגייס קרובי משפחה למשרות בשורותיהן, על אף אזהרות חמורות שפרסם מבקר המדינה בעניין זה בעבר.

בנמל אשדוד, למשל, ארבעים אחוז מהעובדים הם קרובי משפחה. שמם מופיע ב'מגילת היוחסין' של החברה. בחברת החשמל 30 אחוז הם בני משפחה מיוחסת ובנמל חיפה 24 אחוז. לפי הנתונים המופיעים בתחקיר, נהנו 3534 עובדי חברת החשמל מאווירה משפחתית במקום העבודה עוד לפני דו"ח מבקר המדינה. אחרי הדו"ח נוספו עוד 34 קרובי משפחה.

טוב, 'המשפחה' היא כידוע, ערך עליון בצבור העובדים הזה, וגם בכל הקשור בעבודה בשבת, המחייבת את עזיבת המשפחה ביום המנוחה, הם לא רואים שום סתירה. עם כל הכבוד התוספת של 'שעות נוספות' למשכורת חשובה אפילו יותר מה'משפחה'.

בצרוף מקרים נדיר, מגלה גם העיתון 'מעריב' כי לסופרים בישראל יש 'מגילת יוחסין' משלהם ומי שנכלל בה מחזיק בסיכויים טובים לזכות בפרס ספרותי יוקרתי.

'פרס ספיר' נוסד לפני עשר שנים על ידי קרן מפעל הפיס לספרות והוא מעודד את כותבי היצירות הספרותיות של השנה ב'סכום סימלי' של 135 אלף שקל ובתרגום הספר הזוכה לאנגלית.

על פי התחקיר של גלי גינת ב'מעריב', עורכת הספר שזכה השנה בפרס היא אחייניתו של יו"ר ועדת השופטים של הפרס, ובמקרה מדובר ביוסי שריד. על כריכת הספר שזכה בפרס השני מופיעה הקדשה לאריאל ה. הלא הוא פרופ' אריאל הירשפלד חבר ועדת הפרס.

'מגילת היוחסין' הולכת והופכת למעוז כח במדינת ישראל. ובכל זאת יחי ההבדל הקטן בין 'מגילת היוחסין' שאנו מדברים עליה לבין רשימות המיוחסים הללו.

שלנו אמורות לסגור את הדלתות ולאטום את הפירצות, ואלו דווקא פותחות אותן.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד