כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

זק"א מסכמים: 482 ילדים הושבו להוריהם במירון

בין המקרים: תינוקות שאבדו • עוד בפעילות זק"א במירון: חלוקת מים קרים וצמידי זיהוי לילדים • גלריה

זק"א מסכמים: 482 ילדים הושבו להוריהם במירון

כהפקת לקחים ולאור ניסיון משנים עברו, נערכו בארגון 'זק"א' לפעולות מגוונות לקראת אירועי ל"ג בעומר. בסיוע קופ"ח מאוחדת הוקמו מספר נקודות לאיתור נעדרים, עשרות רבות של מתנדבים פעלו במשמרות בעזרת המוקד המרכזי מסביב לשעון באיתור ילדים אובדים ונעדרים אשר לא ענדו "תג זיהוי". במקרים מיוחדים אף נשלחו 'טרקטורוני זק"א' לאתר את ההורים על ידי הכרזה במערכת הכריזה המיוחדת של הטרקטורונים.

לאורך צירי העלייה חולקו על ידי צוותי מתנדבי זק"א כ-35,000 'תגי זיהוי' מיוחדים. רעיון יצירתי של זק"א שבמסגרתו חולקו עשרות אלפי תגי זיהוי אשר הוצמדו לידי הילדים שעלו לרשב"י, כשעל התג מופיעים פרטי הילדים ומספר הטלפון של אחד ההורים. כדי להקל על איתור מהיר של ההורים. מרהיב היה לראות את ילדי החלאקה על כתפי אבותיהם כשעל ידיהם צמודים "תגי הזיהוי".

במהלך ההילולא חילקו רכבי שטח של זק"א למעלה משלושים אלף בקבוקי מים קרים שנתרמו על ידי מוסדות הרב ישעיהו פינטו מאשדוד, בסיועו של איש החסד הרב יצחק בוחבוט, הבקבוקים חולקו סמוך למוקד זק"א במעלה ההר, בחניונים ובאוטובוסים. כמה מרנין היה לראות עשרות אלפי אנשים נשים וטף אשר במאמץ עילאי עולים במעלה ההר הקשה בחום כבד, וכמים חיים על נפש עייפה מתענגים על בקבוק המים הקרים שחולק להם על ידי מתנדבי זק"א.

סך הכל טיפלו מתנדבי מוקד זק"א השנה ב-482 מקרים של איתור נעדרים, בהם גם במקרים חריגים של תינוקות שנאבדו, צוות מסור של מתנדבים הרגיע את הילדים הבוכים ודואגים, בממתקים, בצעצועים ואף בהחלפת טיטולים. בנוסף המוקד המרכזי של זק"א הממוקם במרכז העלייה להר נתן מענה של עזרה ראשונה על ידי כונני 'איחוד הצלה' לעשרות אנשים שהתייבשו בגלל החום.

באחד המקרים שהייתי עד, ילד כבן 4 הובא סמוך לחצות הלילה במוצ"ש כשהוא בוכה. כשעה לאחר שהכריזו את שמו הגיע אחד מבני משפחתו לאסוף אותו. אולם, לאחר כשעתיים, שוב הובא ילד כשהוא בוכה וקר. צוות המוקד דאג לחימום הילד והוא נשכב לישון במוקד. רק בשעה 6:00 בבוקר, הגיעה אם הילד ואספה אותו.

בנוסף לפעילות של האיתור נעדרים, הפעיל ארגון זק"א בשיתוף 'איחוד הצלה' ו'המטה לבטיחות וגהות' קמפיין בנושא בטיחות במדורות והסברה מונעת, כשמטרת הפעילות בכל מתחם ציון הרשב"י ובחניונים היתה במטרה להעלאת המודעות לנושא הבטיחות.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א, אמר: "ב"ה השנה היתה ירידה בכמות המקרים של ילדים שאבדו, נתנו דגש על הצד של המניעה בחלוקת תגי הזיהוי ובכך הצלחנו למנוע מקרים מסוג זה, לקראת שנה הבאה אנו נעשה הפקת לקחים ונתארגן מראש עם כמויות גדולות יותר של בקבוקי מים קרים לחלוקה בחניונים ובעיקר בנקודת התורפה במעלה ההר הקשה בעליה לציון הרשב"י".

















זקא לג בעומר איתור נעדרים בקבוקי שתייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד