כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגר"ד כהן נגד מכבי תל אביב: "תרבות יוון"

חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה וראש ישיבת חברון-גבעת מרדכי הגר"ד כהן, תוקף בחריפות את ההתענינות של תלמידי הישיבות בנצחונה של קבוצת 'מכבי תל אביב' • "יש בחורים שמשקיעים בתרבות יוון ומתעניינים בספורט - צריך להפקיע את זה מהישיבה" • ראשי ישיבות הביעו דאגה מהתופעה של בני ישיבות הצופים במשחקים: "חילול השם"

הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון. צילום: קובי הר צבי
הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון. צילום: קובי הר צבי

"ספורט זה תרבות יוון", כך התבטא ראש ישיבת חברון-גבעת מרדכי, הגר"ד כהן, ביחס לנצחונה של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב במילנו.

מתברר שזכייתה של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב באליפות אירופה, מעוררת עניין לא רק בכיכרות תל אביב כי אם גם בהיכלי הישיבות.

בקרב בני הישיבות נרשמה התעניינות רבה במשחקים, ובמהלך משחק הגמר שנערך אמש נצפו בבני ברק וירושלים, בני ישיבות רבים כשהם צופים במשחק במסעדות וקיוסקים.

ההתעניינות הזו גרמה לביקורת רבה בקרב ראשי הישיבות, הרואים פסול בתופעה. "מדובר בחילול השם", אמר אחד מראשי הישיבות השוכנות בשכונת בית וגן בירושלים, "על בני הישיבות ללמוד ולא לכלות את זמנם בדברים מיותרים".

ביקורת חריפה על כך, הושמעה גם בישיבת הדגל הירושלמית, 'חברון-גבעת מרדכי'.

בשבת האחרונה, נערך משחק חצי הגמר מול צסק"א מוסקבה, גם הוא במילאנו. וכפי שמתברר היו בני ישיבות, ביניהם תלמידי ישיבת חברון-גבעת מרדכי, שבמהלך השבת התעניינו אצל עובדים זרים על תוצאות המשחק.

ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הגר"ד כהן, שנודע לו על כך, הזדעזע ותקף בחריפות במהלך הסעודה השלישית את ההתענינות בספורט ובמשחק בישיבה.

במהלך שיחת החיזוק בפני בני הישיבה אמר הגר"ד: "יש בחורים שמשקיעים בתרבות יוון - מתעניינים בספורט, צריך להפקיע את זה מהישיבה, גם אלו שמשקיעים בפיתוח הגוף זה תרבות יוון".
חברון ישיבה כדורסל מכבי בחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד