כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

השמיטה בפתח: שבת הילולא נערכה בקוממיות

לרגל היארצייט ה-35 עלו והתכנסו תלמידיו ובני משפחתו של הגר"ב מנדלזון גאב"ד קוממיות, לשבת התאחדות והתרוממות • "מקים עולה של שמיטה"

גאב"ד קוממיות הגרי"י מנדלזון
גאב"ד קוממיות הגרי"י מנדלזון

השבת נערכה במושב קוממיות שבת התאחדות של תלמידי הגאון רבי בנימין מנדלזון זצ"ל גאב"ד קוממיות ומקים 'קרן השביעית' ובני היישוב, בראשות בנו הגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון גאב"ד קוממיות י-ם, לרגל ההילולא ה-35 של הגאב"ד הנערץ זצ"ל שהקים עולה של מצוות השביעית בארץ הקודש.

כמסורת משנים עברו נאספו התלמידים לשבת מרוממת ביישוב בו בחר הגאב"ד להנחיל את מצוות השמיטה וערכיה ובו בחר בהוראת ה'חזון איש' למושב לו וממנה נטה אורה על כל הארץ.

בסעודת ליל השבת העלה בן זקוניו גאב"ד קוממיות י-ם את הקשר האישי והחיבה וההערכה של אביו לבני היישוב, שהרגישו עמו כבני משפחה, עוד יותר מאיתנו הבנים.

כהמשך למסורת אביו העלה הגאב"ד המכהן כנשיא 'קרן השביעית' על נס את עניין שנת השמיטה הקרבה ובאה, וסיפר בסיפוק רב כי השנה התווספו לקרן השביעית עוד עשרות חקלאים, דתיים וחילונים, שבחרו לעזוב את שיטת ההיתר מכירה ולהשבית את השדה והכלים כנדרש. "זה הכול בכוחו של אבא" אמר הגאב"ד וסיפר סיפור מדהים:

שבועיים לפני פטירתו, סיפר הגאב"ד, קרא אבא לאיש אמונו הרבני החסיד רבי שמואל מרדכי מינץ זצ"ל יו"ר קרן השביעית ולמקורבו הסופר רבי משה עקיבא דרוק זצ"ל מעורכי המודיע ופרש את חזונו על שנת השמיטה הקרבה ובאה, שנת התש"ם.

"אבא דיבר אז בלהט אודות מצוות השמיטה והם עמדו כמשתוממים, כי הם ידעו כי בקושי קיימים כמה עשרות בעלי משק שהביעו נכונותם להצטרף לגבורי הכוח, ואז אמר להם אבא: "מעגל שומרי השמיטה יתרחב ויתרחב משמיטה לשמיטה, אתם תראו כי צדקתי".

"ואבא צדק, בכל שמיטה ושמיטה נוספו ונוספים עוד עשרות שומרי שמיטה לגבורי הכוח שע"י קרן השביעית", ציין הגאב"ד מעדות אישית.

היום (א')יעלו התלמידים המקורבים ובני המשפחה לקברו במרומי הר המנוחות בחלקת הרבנים בשעה 18:00להעתיר ישועה על הכלל והפרט.
קוממיות שמיטה שבת חקלאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד