כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

צבועי הדמוקרטיה: על הדרה והפרדה, שוויון וכפיה

הדרת נשים מהאפיפיור לגיטימית, אך רצון האשה החרדית לא נחשב • בחירות הן הליך דמוקרטי - עד ש'בית שמש' רוצה הפרדה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

שוב גזענות בבית שמש, קומץ אנשים מפגינים ולידם שלט ובו דרישה: "הפרדה!"

אבל הציבור לא ייתן לכך לקרות, אין הפרדה! אין הדרה! אין כפיה דתית! יש שוויון! תחי הדמוקרטיה! כך טענו כל מיני 'שוויוניסטים' שהם בעיקר פרובוקטיביים חובבי פרסום, שהתלבשו על הנושא הרגיש, וחיפשו עם זכוכית מגדלת מתחת לפנס את המקומות שאפשר לבוא ולמחות נגד כל הפרדה.

אין הפרדה! הם טרחו להגיע במיוחד למאה שערים ודרשו להפסיק את ההפרדה במהלך שמחות בית השואבה ברחוב הצר והעמוס, 'לא ייתכן להפריד' הסבירו בטיעונים שונים ומשונים, כשעדת הצלמים מסביבם והם מנסים בכל דרך לייצר פרובוקציות לעיתוני המחר.

הדרת נשים! הם זעקו וכמו שמעבירים את הזקנה בכוח את הכביש, דרשו להושיב הנשים בקדמת האוטובוס ולבטל את השעות הנפרדות במכולת בשכונה החרדית, מבלי לשאול את הנשים לרצונן, (אולי זה דווקא נוח להן ההפרדה הזאת?) כי זה לא משנה, הדאגה היא לא באמת לנו, ציבור הנשים החרדיות, אלא בעד פמיניזם ושוויון ונגד הפרדה.

אין כפיה דתית! זה כבר לא חדש שבמדינת ישראל מכבדים כל דת באשר היא, למעט הדת היהודית. ולא רק חוסר כבוד, אלא בדת היהודית נלחמים, פוגעים, הורסים וחולמים להשכיח. את מי שמייצג אותה מקניטים, שונאים, מוקיעים ומקיאים. אגב, הפרדוקס הקיצוני בין כיבוד האחר לשנאה העצמית צועק בקול גדול. אך קולו לא נשמע, הוא מטואטא מתחת לשטיח האדום הארוך של קבלות הפנים החגיגיות, כמו זו של האפיפיור. אשר במהלך ביקורו הודרו כל הנשים מהרדיוס הקרוב בחיל ורעדה.

אין שוויון! דתות אחרות, גם כאלו שעלו לנו במיליוני נפשות של יהודים, צריך לכבד. אבל את היהדות מנסים לשנות, להגמיש, להתאים לנוחיות. הרצון שהולך ומתחזק לקבוע חוקים ולהנחיל רעיונות חדשניים לתוככי הדת היהודית ועל כל אלו השומרים לה אמונים, והמחאות הקבועות על הדרת נשים הפכו לחלק מסדר היום, במיוחד בעיר בית שמש (וגם ברחבת הנשים בכותל המערבי).

דמוקרטיה! הם הפגינו באופן כמעט דמוקרטי וביקשו בחירות חוזרות על סמך טענות לא הכי הגיוניות. אבל כשאתה בצד הנכון של המפה, תקבל את מבוקשך מכל הערכאות המשפטיות. וכשגם בפעם השנייה נבחר המועמד החרדי, באופן הכי דמוקרטי שיש, הם מתקשים להפנים את ההפסד הכפול, ולפתע החליטו לשנות גישה ולצעוק: "הפרדה!".

מה? הפרדה? מי הצועק הפעם? כן, זה הם! אלו שאכפת להם משוויון מגזרי ומגדרי, אלו שהאדירו את היריקה שהייתה או לא הייתה, אלו המוחים במרץ על בקשה מנשים לא לעבור במדרכה סמוכה לבית הכנסת, אלו שהכריחו את הציבור החרדי לקבל בשכונתם בית ספר שלא ממש מתאים לצביון. הפעם הם לא באו להסיר שלטי הפרדה, או שמירה על צניעות. הפעם הם לא באו עם שלטים הדורשים דמוקרטיה. הפעם, בלי בושה הם מבקשים הפרדה, הפעם להם לא מתאים ה'ערבוב'.

אופס, סליחה, זה לא הם מבקשים, "בית שמש דורשת: הפרדה!" נכתב בשלט. זו העיר שדורשת. דורשת זה עוד בלשון עדינה, כי את האלימות שהפכה שם לנורמה קשה לצטט ("החרדים זה סרטן" "מזוהמים, פרזיטים, הלוואי שתמותו" באמת קשה להקליד את המילים האלו) והיא הולכת ומחלחלת, גדלה וגוברת, עד שראש העיר נאלץ להגיש תלונה במשטרה בעקבות האיומים, אשר אינם מגיעים בסתר אלא בגלוי מבלי להתבייש. זו הרי דמוקרטיה.

מסתבר שזה בסדר להפריד ולהדיר נשים, להפר שוויוניות, לאיים ולהתנכל, ואפילו לדרוש הפרדה כל עוד אתה בצד הנכון של הדמוקרטיה.
אפיפיור בית שמש הדרה הפרדה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד