כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ירי הרקטות נמשך; צה"ל מתגבר כוחות מול עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה שוב בעיר שדרות • צה"ל תיגבר את כוחותיו לקראת אפשרות של מבצע נרחב בעזה • הבוקר פגעה רקטה בבית המשמש כפעוטון, חדרה לחדר השינה אך לא התפוצצה • הילדים שהו במרחב מוגן ואיש לא נפגע • חיל האויר תקף יעדי חמאס ברצועת עזה • ראש עיריית שדרות: "אנו מחזיקים מעמד - אך יש לצאת למבצע צבאי מכריע"

צילום פלאש90
צילום פלאש90

ירי הרקטת נמשך: לראת חצות היום (חמישי) נשמעה שוב אזעקה בשדרות. לאחר מכן נשמע פיצוץ.

על רקע ההסלמה צה"ל הזיז כוחות דרומה. לפי הדיווחים תוגברה אוגדת עזה בכוחות נוספים. הפלסטינים דיווחו הבוקר גם על היערכות של חיל הים מול חופי עזה.

הבוקר חדרה רקטה לתוך בית בשדרות ששימש כפעוטון, אולם היא לא התפוצצה ואיש לא נפגע.

מחצות הלילה נורו עשר רקטות לעבר שטח ישראל. שלוש רקטות התפוצצו בשדרות - שתיים מהן פגעו ישירות בבנייני מגורים, ואחת נוספת נפלה בסמוך למבנה.

איש לא נפגע מהירי, אך נזק נגרם לכמה דירות וכלי רכב. הבוקר נורתה רקטה נוספת שפגעה בבית המשמש כפעוטון. הילדים שהו במרחב מוגן, הרקטה לא התפוצצה והתינוקות לא נפגעו.

ההתקפה החלה כאשר הלילה מעט לפני השעה 1:00 הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה אזורית שער הנגב ובשדרות, לאחר ששלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר הדרום.

שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, שתיים אחרות נפלו בעיר, שתי רקטות פגעו בבניין בן 4 קומות, וגרמה לנזק לדירה. בדירה שנפגעה, הדיירים נכנסו למרחב המוגן, ולא נפגעו.

לאחר פגיעת הרקטה, נפל החשמל ברחבי העיר, לאחר זמן קצר הוא שב לפעול ברחוב חלקי העיר. כמו כן, נגרם נזק לכלי רכב שחנה בסמוך להתפוצצות הרקטה.

אתמול (רביעי) שוגרו למעלה מעשרים רקטות ופצצות מרגמה. רקטה אחת פגעה בלול וגרמה לנזק, כל השאר התפוצצו בשטחים פתוחים. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות שנורו לעבר חוף אשקלון ושדות נגב.

בתגובה לירי, חיל האוויר תקף הלילה 15 מטרות טרור של ארגון חמאס ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו היו משגרים מוטמנים, מתחמי אימונים ואתרים לאחסון של אמצעי לחימה. בהודעת הצבא נמסר כי "צה"ל ערוך ומוכן להגן על תושבי מדינת ישראל מפני כל איום וימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש עד להשבת השקט ושגרת החיים התקינה. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות".

כך גם, אף שלא התקבלה כל החלטה, כוחות צה"ל נערכים בכוחות מתוגברים מול עזה ופרס בימים האחרונים כוחות רבים מול הרצועה, עוד טרם התקבלה החלטה באשר לאופי התגובה הישראלית, כהיערכות לכל מצב.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי אמר: "היותנו עורף חזק היא דוגמא ומופת לכל אזרחי ישראל, אשר עיניהם נשואות אלינו ותפילותיהם לשלומינו. אנו סומכים על ראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל כי יידעו לתת מענה הולם לבעיה ולסיים את הסאגה הזו אחת ולתמיד. צה"ל הוא צבא חזק ועם עורף חזק, כמותכם, צה"ל חזק עוד יותר. אנא, הישמעו להוראות ושמרו על עצמכם״.

בראיון לרשת ב', קרא ראש העיר לממשלה להכריע את המערכה ולהביא לפתרון ברור. "יש לצאת למבצע צבאי נגד הטרור בעזה", אמר. ,
עזה חמאס שדרות צהל טנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד