כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מתכוננים: מתנדבי זק"א עברו לנוהל חירום

מאות מתנדבי הארגון פועלים ב'מצב חירום', במסגרת זו הופנה ציוד רב לכלל סניפי זק"א ברחבי הארץ

צילום ארכיון: אסף ברזינגר לוגסי
צילום ארכיון: אסף ברזינגר לוגסי

מאות מתנדבי זק"א ברחבי הארץ פועלים בימים אלה בנוהל של 'מצב חירום' שהוכרז בארגון, יחד עם כל גופי החירום וההצלה. המתנדבים התבקשו להיות קשובים למערכת הקשר ודרוכים לכל התפתחות, בכוננות מתמדת של הזנקה לכל אירוע ואירוע, לכל זירה וזירה בכל שעה, ולסייע לכוחות ההצלה והבטחון. מפקדי המחוזות והמרחבים בצעו רענון נהלים למצבי חירום אצל כלל המתנדבים.

בהוראת יו"ר זק"א יהודה משי זהב עבר אמש (ג) ארגון זק"א מנוהל שגרה לחירום, ציוד רב למיגון המתנדבים, כמו גם ציוד עזרה ראשונה, ציוד חסד של אמת, אמצעי תאורה, הופנה מהמחסן המרכזי של זק"א בפתח תקווה, למחוזות זק"א בכל אזורי הארץ, תוך דגש על מחוז דרום העומד בחזית המערכה.

מוקד החירום של זק"א גם הוא עבר לעבוד בנוהל חירום, המוקד תוגבר במתנדבים נוספים, בנתינת מענה של 24 שעות ביממה,בהפעלת המתנדבים והכוננים הפועלים בשטח.

גם 'היחידות המיוחדות' של ארגון זק"א עברו לנוהל חירום, 'יחידת הג'יפים' של זק"א הוצמדה בכוננות של 24 שעות ביממה לטובת כוחות היחצ'"א (יחידות החילוץ וההצלה הארצית) של פיקוד העורף, בכדי לשנע את המחלצים לכל אירוע ואירוע אם וככל שיתרחש.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר: "לאור המצב הביטחוני המורכבוהפיכת כל הארץ לחזית, החלטנו בהנהלת הארגון להכריז על'מצב מיוחד', כל המתנדבים קיבלו מיגון אישי, כמו גם רענון של הנהלים למצבי חירום. המחוזות התבקשו לבדוק מצב הציוד במחסני החירום כמו גם באמבולנסים של זק"א. למחוזות שהיה חסר להם, חולק ציוד אר"ן (אירוע רב נפגעים) על מנת שיוכלולתת מענה מיידי במקרה של חלילה אסון עם נפגעים" והוסיף:"אנו בקשר רציף עם כל גורמי החירום וההצלה, משתתפים בישיבות 'הערכות מצב' ומעודכנים בכל רגע נתון על המצב בשטח".
זקא טילים חירום היערכות מצב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד