כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ליברמן: ישראל חייבת לכבוש את רצועת עזה

יו"ר ישראל ביתנו עקץ את ראש הממשלה ["אין טעם להסס"], הכחיש הצעות שפורסמו בשמו ודרש כיבוש מלא של עזה

ליברמן במסיבת העיתונאים היום. צילום: פלאש 90
ליברמן במסיבת העיתונאים היום. צילום: פלאש 90

שר החוץ ליברמן קיים היום (ג) מסיבת עיתונאים בכנסת, בה הסביר כי ישראל חייבת 'ללכת עד הסוף' בעזה.

ליברמן התייחס לתוכנית ההתנתקות ודרש מהעולם גיבוי מלא לפעולה בעקבותיה. "חזרנו אל קו הגבול. פינינו את כל היישובים, פינינו את כל המתיישבים והעברנו את כל רצועת עזה עד הסנטימטר האחרון לפלסטינים ואבו מאזן. העולם תובע מאתנו לחזור לקווי 67. אבל האם אנחנו פה יכולים לעבור לסדר היום על כך? צריך לתבוע מהעולם, שבגללו עשינו את ההתנתקות: אתם חייבים לתת לנו גיבוי מדיני מלא ללכת עד הסוף".

ליברמן המשיך ותבע לפעול ברצועת עזה כנגד החמאס באופן מלא. "אין דרך אחרת לפעול מאשר שצה"ל ישלוט באופן מלא ברצועת עזה. מה זו הפסקת אש? זו הכנה לסבב הבא. כל הפסקת אש, למעשה זו הסכמה שבשתיקה שחמאס ימשיך לפתח כלי נשק. לכן דווקא עכשיו, ועל רקע ההפרה הבוטה של חמאס בנוגע ליוזמה המצרית להפסקת אש, אני חושב שאנחנו חייבים לקבל החלטה חדה וברורה. אי אפשר להתייסר ולהסס. חייבים לשדר נחישות. ללכת עד הסוף ואין פה שום אלטרנטיבה אחרת".

"אנחנו צריכים לשים סוף פסוק לשלטון החמאס, סוף פסוק לאיום קיומי על מדינת ישראל", הוסיף ליברמן. "המציאות בה ילדים רצים למקלטים לקול אזעקות צבע אדום היא מציאות שחייבת להשתנות".

"זאת טעות להסביר מה קורה בקבינט, כולל מי הצביע מה", אמר שר החוץ, וטען כי הטענה שהציע 48 שעות של הפסקת אש - היא שקר.

לשאלה למה אהרונוביץ תמך בהפסקת אש, השיב ליברמן כי הקבינט אינו פוליטי.

גם השר גלעד ארדן, חבר הקבינט המדיני-בטחוני, הגיב לחידוש המתקפה בעזה: "הנכונות הישראלית להיענות להצעת נשיא מצרים, חשפה בפני כל העולם שלחמאס מטרה אחת בלבד: לרצוח כמה שיותר ישראלים. ישראל מוכרחה כעת לרסק את תשתיות החמאס ואסור לנו לעצור עד שהמשימה תושלם - עד שהירי על אזרחי מדינת ישראל יופסק לחלוטין ורצועת עזה תפורז מטילים וממנהרות".
עזה טילים ישראל ליברמן כיבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד