כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בית של גויים? סקר מפתיע: 65 אחוז מבוחרי הבית היהודי בעד תחבורה ציבורית בשבת

הדיון הציבורי המתלהט סביב הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, והצעות החוק המבקשות להפעיל תח"צ בערים נוספות - הביא את עמותת חדו"ש להזמין סקר של מכון סמית, שחושף נתונים מפתיעים על דעת אזרחי ישראל בנושא • מה קורה עם הדתיים?

תחבורה ציבורית, צילום: פלאש90
תחבורה ציבורית, צילום: פלאש90

סקר חדש שביצע מכון סמית עבור עמותת חדו"ש מצא כי ישנה תמיכה גדולה בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, גם אצל מי שמזוהים עם אמונה במדינה יהודית - כמו בוחרי הבית היהודי.

מנתוני הסקר שנערך בשבוע שעבר עולה כי 72% מהציבור היהודי בישראל תומכים בתחבורה ציבורית בשבתות וחגים. מתוכם 41% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית "בהיקף מצומצם בקווים מרכזיים ובתדירות נמוכה יותר, אולי במוניות שירות". ו-31% תומכים בהפעלת "תחבורה ציבורית בהיקף מלא כמו ביום חול".

והנה הנתון המפתיע: 52% מהדתיים תומכים בתח"צ בשבת, מתוכם 49% בתחבורה ציבורית בהיקף מצומצם ו-3% בהיקף מלא.

הסקר נערך ביום רביעי שעבר בקרב מדגם מייצג של 500 איש מקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת. עמותת חדו"ש מפרסמת את הסקר בעקבות הפולמוס שהתעורר לאחרונה, ולקראת הדיון הבוקר בועדת השרים לחקיקה בהצעת החוק של ח"כ יעל גרמן, המבקשת להסמיך רשויות מקומיות להפעיל קווי תחבורה ציבורית בשבת בשטחן.

על פי נתוני הסקר, 52% מהדתיים תומכים (מתוכם 49% בתחבורה ציבורית בהיקף חלקי ו-3% בהיקף מלא), ו-48% מהדתיים מתנגדים. 97% מהחרדים מתנגדים, מתוכם 55% גם בעד ביטול התחבורה הציבורית המעטה בשבת הפועלת היום.

בקרב מפלגות הקואליציה תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת: 65% ממצביעי הליכוד, כולנו - 86%, ישראל ביתנו – 91%, הבית היהודי - 65%.

מפלגות האופוזיציה שרוב מצביעיהן תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת הן: המחנה הציוני – 93%, יש עתיד - 94%, מרצ -94%. מפלגות בקואליציה שרוב מצביעיהן מתנגדים (רק המפלגות החרדיות): 80% ממצביעי ש"ס ו-100% ממצביעי יהדות התורה.
תחבורה ציבורית בשבת חילול שבת הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד