כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרב שטרן בעתניאל: "צריך אחדות בעם ישראל"

רבה של ירושלים הגיע לנחם את משפחות הרוגי הטרור - משפחת מרק בעתניאל ומשפחת אריאל בקרית ארבע - שם גילה כי אביה הוא תלמידו לשעבר

הרב שטרן בעתניאל: "צריך אחדות בעם ישראל"

רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן הגיע היום (ג) לניחום אבלים בעתניאל ובקרית ארבע, לנחם את ילדיו של מנהל ישיבת ההסדר מיכי מרק הי"ד ואת בני משפחתה של הלל אריאל הי"ד.

בקרית ארבע נרשם רגע מרגש, כאשר בכניסת הרב שטרן לחדר הוא זיהה כי האבא עמיחי אריאל היה תלמידו לפני 40 שנה - במחזור הראשון בישיבת קריית שמונה. הרב והתלמיד התחבקו ארוכות בשמחה של רב ותלמיד שלא ראו אחד את השני שנים רבות.

הרב שטרן אמר בקול שבור כי הוא הגיע כשליח של עם ישראל, אבל עכשיו הוא גם מגיע לניחום פרטי ולא רק לניחום בשם הכלל. הרב חיזק את המשפחה על עיסוקם באדמת ארץ ישראל ובייצור יין והם קבעו להיפגש ולשמור על קשר.

בניחום בעתניאל, אמר הרב שבשביל שלושה דברים שעם ישראל רוצה צריך אחדות א. תורה - וזה קורה כשיש אחדות, כמו שנאמר במתן תורה ויחן שם כנגד ההר ורש"י על אתר אומר שאיש אחד בלב אחד שלא היה מחלוקת אפע"פ שבשאר החניות היה מחלוקת. ב. ארץ ישראל - לומדים מכך שכאשר לא נהגו כבוד זה בזה לכן נהיה חורבן כאשר קודם לכן דיברו על שנאת חינם, לכן ניטלה ממנו ארץ ישראל. ג. בית המקדש, "ראיתי כאן מקודם את יהודה גליק, גם אני בעד בית המקדש אבל צריך בשביל זה קודם אחדות בעם ואחדות בין הרבנים", ציין הרב.

הרב הוסיף, "ארץ ישראל נקנית ביסורים וכשאין אחדות זה היסורים שאתם עוברים, צריך בית המקדש אבל כדי להגיע לשם צריך אחדות, יש כאן יהודי מגדולי הדור, הרב ראם הכהן, תתחזקו איתו".

הילדים סיפרו לרב שטרן שכל הזמן אבא שלהם רצה לאחד כוחות בעם ישראל. "אבא היה איש ששילב תורה עם מלאכה ומלאכתו הייתה מלאכה של תורה", הרב הגיב כי "זו זכות גדולה מאוד, זכיתם לאבא יקר וחשוב זכרונו יהיה לטוב".

לסיום, הרב התפלל לרפואת האמא חווה רחל בת איילת השחר.











הרב אריה שטרן עתניאל מיכי מרק קרית ארבע הלל אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד