כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דיווחים: לפחות 70 בני אדם נהרגו באירוע דריסה בצרפת

מתקפת טרור קטלנית קטעה את חגיגות יום העצמאות בצרפת: מחבל נהג במשאית, האיץ לתוך טיילת עמוסה באלפי חוגגים בעיר ניס - יותר מ 70 נהרגו, המחבל חוסל לאחר שאף הספיק לירות לכל עבר. חשוד נוסף נמלט ואחריו מתנהל מצוד, התושבים נקראו להסתגר

החוגגים נסים על נפשם, הערב באירוע הדריסה (טוויטר)
החוגגים נסים על נפשם, הערב באירוע הדריסה (טוויטר)

מתעדכן • סמוך לחצות (חמישי) פגעה משאית גדולה בקבוצה של חוגגים שיצאה לציין את יום העצמאות הצרפתי בעיר ניס בדרום-מזרח צרפת, כך מדווחים כלי התקשורת במדינה.

המשאית האיצה לאורך שני קילומטרים, ובמהירות נסיעה של כמאה קמ"ש פרצה אל תוך החוגגים, רמסה ודרסה עשרות בני אדם. על פי הדיווחים, נהג הרכב, אף ירד מהמשאית ופתח בירי לעבר ההמון, עד שחוסל.

בנוסף, ישנו דיווח על חשוד נוסף שסייע לו ונמלט, אחריו התנהל מצוד אל תוך מסעדה עד שחוסל. לדיווח זה לא התקבל אישור רשמי ומקורות אחרים מדווחים כי עדיין מתנהל אחריו מצוד.

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים אלפי בני אדם כשהם נסים על נפשם מזירת האירוע.

בנוסף, נראית גם המשאית במקום עם פגיעת קליעים רבים ואנשי כוחות הביטחון בנשקים שלופים מכתרים אותה, במה שנראה כרגעים לאחר הירי בנהג המשאית.

כוחות ההצלה שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועים ולאחר מכן הם הובהלו לבתי החולים במקום. כוחות ביטחון גדולים הוקפצו לזירה.

המשאית שפגעה בחוגגים וכוחות הביטחון סביבהצילום: המשאית שפגעה בחוגגים וכוחות הביטחון סביבה
המשאית שפגעה בחוגגים וכוחות הביטחון סביבה

טרם ברור הרקע לאירוע והאם מדובר בתאונה או שמא בפיגוע דריסה. עם זאת, ככל שחולף הזמן נראה יותר ויותר כי אכן מדובר באירוע טרור. על פי דיווחים רשמיים, לפחות 70 בני אדם נהרגו באירוע וכמאה נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות.

בצרפת, נכון לעכשיו, מתייחסים לאירוע כאל מתקפה מתוכננת וכוחות הביטחון קראו לתושבי המקום להישאר בבתיהם. הנשיא הולנד קטע חופשתו ושב לפריז ומכנס דיון חירום.

עודכן: 2:29
צרפת פיגוע דריסה טיילת בניס הבאסטילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד