כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרב סלמנוביץ נגד הרב חשין: "ברסלב נהיה היום צחוק בכל העולם"

פרשת הרב ברלנד גורמת לפילוג סוער בתוך ברסלב ומגיעה לקרב משפיעים בחסידות - הרב יעקב משה סלמנוביץ נגד הרב יום טוב חשין • "הכשילו את הרב שכטר במחלוקת. איך יכול להיות שבברסלב תהיה כזו רשעות?" • האזינו לדברים החריפים

הרב סלמנוביץ (מימין) צילום: שלמה מאיר ברסלב live והרב יום טוב חשין
הרב סלמנוביץ (מימין) צילום: שלמה מאיר ברסלב live והרב יום טוב חשין

פרשת הרב ברלנד גורמת לגלים סוערים בתוך ברסלב: המשפיע מברסלב הרב יעקב משה סלמנוביץ, מי שנחשב למורם ורבם של האחים לבית חשין - הרב יום טוב והרב לייזר, הנחשבים למובילי המאבק כנגד הרב אליעזר ברלנד בקהילת ברסלב - יצא אמש נגדם בחריפות נדירה.

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' נשמע הרב סלמנוביץ אומר: "אשרי מי שעוזר עכשיו והולך לעצרת לחזק את הרה"ח רבי אליעזר בן עטיא ברלנד".

בנוסף הוא נשמע זועק: "גיוואלד, גיוואלד, איך אנו יכולים לשקוט. כל כך הרבה צרות. איך אתם מסוגלים לנהל כזו מלחמה אכזרית? איך אתם מסוגלים לעשות כזה צער בעולם? ‏תפסיקו תפסיקו. אוי לכם מיום הדין. יש לכם טענות? יש גם צד שני, תחלו בדרכי שלום, תסבירו, יש דברים שאפשר להסביר. יש דברים שאפשר לתקן".



"כל העולם בוכים כבר ארבע שנים על זה שבברסלב יש שנאה וצער, הכול היה בסדר הכל התעורר, אתם יכולים להסביר כל דבר בעולם, רק את זה אתם לא יכולים להסביר, תדעו אפשר לתקן אפשר להסביר, אתם לא מפחדים לקחת צדיקים ולהכשיל אותם. יש טענות תביאו את הצד השני. זה לא כל כך פשוט כמו שאתם חושבים, עם ישראל קרוע, חסידי ברסלב שהם הדוגמא לשלום אף אחד לא רוצה להתקרב לרבינו בצורה כזו".

"זה נקרא ברסלב? זה נקרא אהבה? כל אחד יש את הצרות שלו אף אחד לא בטוח מה שיקרה אצלו במשפחה, אם לאחד היה קורה כזה דבר במשפחה מה היה עושה, איך יכול להיות שבברסלב תהיה כזו רשעות? אנשים בוכים מתביישים, קרעתם להם את כל החיות, אתם רוצים לתקן? אפשר בדרכי נועם יש כזה הרבה שנאה, הדבר ראשון שמעכב את הגאולה זה בעלי מחלוקת. רבינו לא יכול ללמד זכות".

"יש כל כך הרבה מחלוקות, הרב שכטר שכל כך הכשילו אותו במחלוקת הוא ביקש סליחה הוא נכשל בידי אנשים, עכשיו אתם רוצים להכשיל אותו עוד פעם גורו לכם בושו לכם גיוואלד. בשביל זה באנו לרבינו?"

"אנשים שותתים דם כבר ארבע שנים מסיתים גם את הרשויות, הכול בגללכם, גיוואלד אם אתם רוצים לתקן אפשר לתקן. מי שיודע שהגאולה לא תתעכב בגלל המחלוקת שעשתה חילול השם בכל העולם, גם אם היה מה שהיה, הבעל דבר שם את הכול בשביל שיהיה רציחה, במקום שיקראו לצד השני בשביל לתקן, אתם עושים חורבנות אתם לא מפחדים אפילו. נגיד שיש לכל אחד נקודה לשם שמים אבל כמה שלא לשם שמים יש פה".

"ברסלב היום נהיה צחוק בכל העולם, תתקנו מבפנים. בדיוק בבין המצרים אתם עושים את זה מה קורה פה? תתחרטו תשובה עוזרת, יקבלו אותכם באהבה, אין שום שנאה אליכם, למדנו אצל רבינו שיש רק אהבה גם אם אדם עשה אלף טעויות אפשר לתקן".
הרב סלמנוביץ הרב יום טוב חשין ברסלב הרב אליעזר ברלנד רבינו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד