כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מסמך סרבן הגט מוכיח: ארה"ב אינה אוכפת חטיפת ילדים בשומרון

התפתחויות בפרשת סרבן הגט שאביו הנגיד החסידי מוחזק כקלף מיקוח בישראל בעקבות עמדתו שפורסמה אתמול ב'בחדרי חרדים' • בינתיים, מסמך שאנו חושפים לראשונה מגלה: האמריקאים מכירים בשיטה לחמוק מהחוק - הברחה להתנחלויות

צילום אילוסטרציה: אמיר לוי פלאש 90
צילום אילוסטרציה: אמיר לוי פלאש 90

פרשת סרבן הגט שאביו, נגיד חסידי נודע, עוכב בישראל בניסיון להשתמש בו כ'קלף מיקוח' מול בנו - ממשיכה לחולל כותרות: אחרי שאתמול (א') נחשפה ב'בחדרי חרדים' לראשונה הגירסא המלאה לטענות הבעל המעגן, ודבריו כי יסכים להפקיד גט בתנאי שהדיונים יתקיימו בארה"ב ושיחודש הקשר עם ילדיו - מתברר כי לפרשה ישנו גם היבט בינלאומי משמעותי.

מתברר כי במהלך השנים פנה המעגן לממשלת ארה"ב ודרש את השבת ילדיו שנחטפו ממנו על ידי האם, וזאת כפי שמחייבת אמנת האג הבינלאומית, עליה חתומות בין השאר ארה"ב וישראל, אלא שבמפתיע, האמריקאים השיבו כי מאחר והאמא מתגוררת עם הילדים ביישוב קדומים, המצוי מחוץ לתחומי מדינת ישראל והחוק הישראלי - לא חלה עליה אמנת האג.

מדובר בפרצה חוקית שעשויה לשמש בעתיד מקרים דומים של חטיפת ילדים, כאשר שהות בשטחי יו"ש תמנע אפשרות חוקית להסגרתם ולהשבת הילדים.

אמנת האג שנחתמה בשנת 1980 קובעת כי המשמורת על ילד תהיה במקום מגוריו הקבוע וכי חל איסור על העברתו ממדינה למדינה ללא הסכמת שני הוריו. עם זאת, כפי שעולה מהמסמך שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, במידה וההורה חטף את הילד וקבע את מקום מגוריו בהתנחלות, אין חובה להשיבו למקום מגוריו הקבוע.

כאמור, הבעל המעגן פנה כבר לפני עשור לממשלת ארה"ב בדרישה להחזיר לארה"ב את ילדיו השוהים בישראל בניגוד לרצונו כמתחייב על פי ההאמנה, אך תשובת המדינה הייתה כי האשה קבעה את מקום מגוריה בישוב קדומים הנמצא בשטחי הגדה המערבית ולפיכך האמנה איננה חלה שם.

גורם משפטי אומר ל'בחדרי חרדים': "הסיטואציה הזו די הזויה, משום שהיא בעצם מרוקנת את המחוייבות של מדינת ישראל למניעת חטיפת ילדים, אם לשיטת ארה"ב האמנה לא חלה על שטחי הגדה, המשמעות היא כי כל אדם יכול לחטוף את ילדיו ולהעבירם לאחד היישובים בגדה מבלי שהמדינה תנקוף אצבע ותסייע בעניין. הגיע הזמן להחיל את החוק הישראלי על שטחי יו"ש באופן שלא יתן פתחון פה למדינות זרות להחריג שטחים מריבונותנו".

במקביל, בעקבות פרסום גירסתו של המעגן ב'בחדרי חרדים' אתמול - נרשמה התפתחות משמעותית בפרשה, והיא תפורסם בהמשך ב'בחדרי חרדים'.





אמנת האג ישראל ארה''ב חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד