כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אזולאי ודרעי: חילוקי דעות על השבת

בעוד שר הפנים ויו"ר ש"ס הבהיר כי "החילונים יחליטו איזו שבת הם רוצים", הרי ששר הדתות ממפלגתו דורש "מדינה יהודית צריכה לשמור על צביונה"

אזולאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אזולאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר שיו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, חולל סערה פנים חרדית כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' - לאחר שאמר כי "בסופו של דבר החילונים הם אלה שיחליטו איזו שבת הם רוצים", וכי "אנחנו לא נאכוף על אף אחד מה לעשות", הבוקר (ראשון) השמיע השר לשירותי דת דוד אזולאי מנגינות שמרניות יותר, "אנחנו במדינה יהודית ומדינה יהודית צריכה לשמור על צביונה", הבהיר.

בדברים שאמר אזולאי לדוד חכם ב'חכם על הבוקר' ברדיו 'מורשת' הוא הדגיש כי "השבת היא חלק מהצביון היהודי של מדינת ישראל, ולכן צריך לדאוג לכך שהשבת תישמר - ולא חס ושלום נהפוך את יום השבת ליום שגרתי של עבודה".

אזולאי חשף מקרה שבעקבות התערבותו האישית נמנע חילול שבת ברכבת ישראל בסמוך לקרית שמואל, "רק אספר מקרה, לא הייתי חושף את זה, לפני שלושה שבועות פנו אלי תושבי קרית שמואל על חילול שבת שהולך להיות במקום, מיד התערבתי, שוחחתי באופן אישי עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ולשמחתי הרבה לא יתבצע באותה השבת חילול שבת, בגלל הפנייה שלי - הכל עבר בשלום. כן, נמנע חילול שבת ולא הודעתי לתקשורת, גם זה קורה, יש דברים שיכולים לגמור אותם בצורה יפה והנה לכם דוגמא", סיפר השר.

לדבריו, "אין הברכה מצויה אלא בדבר הסמוי מן העין, 'לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה', אני חושב שזאת הברכה הכי טובה לשבת".

על משבר השבת הנוכחי אמר השר כי "אני רוצה לקוות שהסיפור הזה של השבת מאחורינו, מנהיגי המפלגות עושים את עבודתם בצורה השקטה והראויה ואני מקווה שבסופו של דבר כולנו נהנה משירות רכבת טוב ומשבת טובה לכלל ישראל", אמר.
אריה דרעי אזולאי דוד חכם מורשת חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד