כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ליברמן משתלח: "הרבנים יוצרים את הבעיות"

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לנושא הסטטוס קוו ותקף את הרבנים בישראל: "יש אלפי קומיסרים במועצות דתיות. לא צריך את המועצות הדתיות. הרבנים יוצרים את הבעיות"

שר הביטחון אביגדור ליברמן (הדס פרוש, פלאש 90)
שר הביטחון אביגדור ליברמן (הדס פרוש, פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הערב (שני) לנושא הסטטוס קוו ותקף את הרבנים בישראל. "יש אלפי קומיסרים במועצות דתיות. לא צריך את המועצות הדתיות. הרבנים יוצרים את הבעיות" אמר ליברמן בהתרסה.

"אנחנו מפלגה שמתנגדת בתוקף לכפיה דתית ואנחנו מאוד מכבדים את המסורת היהודית והישראלית, אנחנו דוגלים בעיקרון 'כל אחד באמונתו יחיה', 'תחיה ותן לחיות', ולא רואים בזה שום פסול" אמר ליברמן.

ליברמן הוסיף בהתרסה: "אשתי אשה דתית, אני לגמרי לא שומר מצוות, אנחנו חיפשנו יישוב מעורב, אצלי ביישוב גרים גם חרדים, גם כיפות סרוגות גם חילונים, כולם מסתדרים מצוין. אני ביום שישי יושב סביב שולחן שבת, מדליקים נרות עושים קבלת שבת, ובשבת בבוקר אני נוסע ל'עונג שבת' שלי לשחק טניס, או לראות משחק כדורגל, אני צם בתשעה באב, בצום גדליה, ביום הכיפורים, ולמחרת אני הולך למסעדה לאו דווקא כשרה - העיקר שתהיה טעימה, ואני חושב שזאת הגישה של ישראל ביתנו".



"אני מתנגד בתוקף למה שדוגל יאיר לפיד ו'יש עתיד' להפרדת דת ומדינה, אני חושב שאי אפשר להפריד בין דת ומדינה, כל אחד שמדבר על הפרדת דת ומדינה מדבר על כמעט מלחמת אזרחים, אצל יהודים אין הפרדה בין דת ללאום, יש חפיפה מוחלטת".

"יחד עם זאת אנחנו בעד הפרדה בין דת לפוליטיקה, מה שקורה אצלינו זה דבר בלתי נסבל, למה צריך מועצות דתיות, מה זה מועצות דתיות? סך הכל אנחנו מחזיקים במשכורת אלפי קומיסרים שהם נציגי המפלגות, פשוט משכירים מפלגה בשכר על חשבון משלם המיסים. כמו שבכל עירייה יש מחלקת תרבות, חינוך והנדסה – צריכה להיות מחלקה לשירותי דת. אין שום צורך במועצות דתיות, שאנחנו במו ידינו משלמים לאנשים פוליטיים שמשרתים מפלגות ולא משרתים את הדת, להיפך, מאותה עיירה שאני באתי - למדתי שתפקידם של הרבנים זה לגשר על הבעיות ופה כאילו הרבנים יוצרים את הבעיות בדיוק ההיפך".
אביגדור ליברמן מועצות דתיות רבנים דת ומדינה אוכל לא כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד