י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

מקורבי נתניהו: "ברק צריך לאכול את הכובע"

בסביבת ראש הממשלה מגיבים להאשמות שפרסם ברק בעיתון 'וושינגטון פוסט': "אינו מצוי בפרטים בנוגע להסכם כבר שנים רבות, והמאמר שפרסם - שקרי ומכפיש"

ברק. צילום: פלאש 90
ברק. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

לאחר הביקורת הקשה של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק אתמול (רביעי) בעיתון האמריקני הפופולרי 'הוושינגטון פוסט' - בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו משיבים אש וטוענים כי דברי ברק – הבלים, "הוא אינו מצוי בפרטים בנוגע להסכם כבר שנים רבות, והמאמר שפרסם - שקרי ומכפיש", טענו.

"מעולם לא הוצעו לישראל סכומים גבוהים יותר וההסכם שנחתם אתמול הוא היסטורי", הוסיפו, "כפי שאומרים הן בישראל הן בבית הלבן, מעיד על טיב הקשרים בין שתי המדינות. ברק שסיפר לכל העולם שראש הממשלה פגע בקשרים עם ארה"ב צריך לאכול את הכובע במקום לפרסם מאמרים מכפישים ושקריים בעיתונות הבינלאומית".

כאמור, ברק תקף את נתניהו ואמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו אפשר למיעוט מיליטנטי לאומני להוציא לפועל השתלטות עוינת על מפלגתו, הליכוד; ליצור רוב בקבינט שלו; וכתוצאה מכך אפשר לחטוף את האג'נדה הלאומית ולקדמה בשירות ה'משיחיסטים', או כפי שזה בדרך כלל נקרא, 'מדינה יהודית מנהר הירדן ועד הים התיכון'".

"מטרת העל תסתיים בסופו של דבר או במדינה אחת דו-לאומית, שבתוך דור תהפוך את היהודים למיעוט ותגרור אחריה מלחמת אזרחים בדומה לבוסניה, או לחילופין, מציאות אפרטהייד במידה ולאזרחים הפלסטיניים לא תינתן האפשרות להצביע. שתי האפשרויות מסמלות מוות לחלום הציוני", הוסיף.

בהמשך דבריו התייחס ברק להסכם הסיוע שנחתם אמש בין ישראל לארה"ב: "התנהגותו חסרת האחריות של נתניהו גם ערערה את ביטחונה של ישראל. ישראל חתמה על הסכם סיוע חדש לעשור הקרוב עם ארה"ב. הנזק שנגרם על-ידי ניהולו חסר האחריות של נתניהו עם הבית הלבן התממשה לכדי מציאות. ישראל תקבל 3.8 מיליארד דולר לשנה - תרומה חשובה לביטחון אך הרבה פחות ממה שיכול היה להיות בטרם ראש הממשלה החליט להתערב בבוטות בפוליטיקה האמריקאית".

לדבריו, "יתרה מכך, בהתאם לעלייה של מחירי הנשק מאז נחתם ההסכם האחרון ב- 2007 בלמעלה מ- 20%, ניתן לומר שההסכם החדש לא כולל יותר כוח קנייה - ואפילו כספים אלו הותנו במידה וישראל לא תבקש כספים נוספים מהקונגרס. מה ששם דגש על חוסר הביטחון בין הצדדים, בהמשך לדו"ח חדש שפורסם ביום רביעי, הוא שהממשל הצליח להשיג מסמך שנחתם על-ידי ישראל שבו ישנה הבטחה להחזיר לארה"ב בחזרה כל סכום שאותו הקונגרס ייתן לישראל בנוסף לכתוב בהסכם. בעבר הקונגרס הוסיף - באישור הבית הלבן - בין 600 ל- 700 מיליון דולר בכל שנה עבור מערכת כיפת ברזל ומערכות הגנתיות נוספות", האשים ברק את נתניהו.
אהוד ברק נתניהו וושינגטון פוסט ביקורת ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד