כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הח"כים מגיבים לחשיפת בחדרי חרדים: "דברים חמורים ביותר"

חשיפת 'בחדרי' הבוקר על כפיית העבודה בשבת בנמל חיפה יוצרת הד רחב - גפני הודיע כי ייכנס את ועדת הכספים, ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב בחריפות רבה ואפילו השר ישראל כץ הבטיח שיבדוק מיד • ומה הגיב גואטה לגפני?

נמל חיפה, צילום: פלאש90
נמל חיפה, צילום: פלאש90

סערה בעקבות הפרסום הבוקר (רביעי) ב'בחדרי חרדים' על מסכת הייסורים שעוברים עובדי נמל חיפה שומרי השבת: כאמור, על פי תלונות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מצד עובדי הנמל – ההנהלה מתנכלת לעובדים שומרי השבת, דורשת מהם להיות זמינים לחילולה, ומעכבת קידום והשתלמויות לעובדים שמסרבים לעבוד בשבת.

בעקבות הפרסום, פנה יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, סיפר לה על התופעה החמורה וביקש הסברים. "שוחחתי בנושא עם מנכ"לית משרד התחבורה וביקשתי לקבל הסברים. מדובר בתופעה חמורה מאוד ואני מתכוון לקיים על זה דיון בוועדת הכספים", הוסיף גפני ל'בחדרי חרדים'.

ממשרד התחבורה הגיבו לפניית 'בחדרי חרדים' ואמרו כי "החתמת עובדים לעניין שמירת השבת הובאה לידיעת משרד התחבורה היום בבוקר. עמדתו העקרונית והציבורית של שר התחבורה הנה כי אין לחייב עובד לעבוד בשבת בניגוד לרצונו ונוכח המידע שהועבר הבוקר למשרד, השר יפנה בנושא להנהלת החברה".

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "כפי שאמרנו כל הזמן המאבק על הרכבת לא היה רק על העבודות ברכבת אלא על כלל הגופים במשק, לצערנו אנחנו מגלים שוב ושוב שהנושא הזה פרוץ, וזה מוכיח את הנחיצות בהמשך העמידה על המשמר, אנחנו נמשיך לעמוד לימין העובדים ולחזקם במאבקם המוצדק על שמירת השבת".

גם ח"כ אליעזר מנחם מוזס הגיב ל'בחדרי חרדים' בחומרה לסערה, "הדברים, אם נכונים, חמורים ביותר", אמר מוזס ל'בחדרי חרדים', "לא יתכן כי במדינת ישראל, בה קיים חוק שעות עבודה ומנוחה, יאלצו עובדים לחלל שבת! יש בכך פגיעה בשני המישורים ושניהם חמורים כאחד עיקרון שמירת השבת והאמונה של העובד, ועיקרון הפרת חוק שעות עבודה ומנוחה. נקיים בירור מעמיק מול משרד התחבורה ונדאג שכל עובד החפץ לשמור שבת, יוכל לעשות זאת בגב זקוף", הוסיף.

ח"כ יגאל גואטה אמר ל'בחדרי חרדים' כי "אני רואה בחומרה רבה שגוף גדול כמו נמל חיפה בוחר לנהוג בדיקטטורה ועינוי בלתי נתפס כלפי עובדיו שבחרו את השבת לטובת חיק המשפחה, דבר מבורך, ומעל הכל מדובר בפגיעה בכבודה של השבת", לדבריו, "וזה לא משנה האם מדובר בעובד שהוא דתי או לא דתי צריך לבדוק את האפשרות של הטלת סנקציות על אותם גורמים".

"אני שמח שח"כ משה גפני ביקש לקיים דיון בועדת הכספים על אף שאני חושב שהמקום הראוי לעלות את הנושא הוא ועדת העבודה והרווחה, לכן אני מתכונן לבקש מיו"ר הועדה ח"כ אלי אללוף לקיים דיון מהיר בנושא. אני סמוך ובטוח שמיקי זוהר ועליזה לביא שקידמו את החוק הקודם האוסר על העסקת אדם בכפייה בשבת גם כשאינו דתי יצטרפו אף הם לבקשה לדיון מהיר", הוסיף גואטה.

ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד' הצטרף אף הוא למוחים ובשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר כי "אני קורא למנכ"ל הנמל, שאני מכיר אותו אישית - שהוא איש ראוי והגון, לבטל את הנוהל הלא נכון והשגוי הזה".

לדברי זוהר, "יש גם הצעת חוק שלי ושל חברת הכנסת עליזה לביא שבימים אלו אמורה לעבור לקריאה שניה ושלישית, שאי אפשר יהיה יותר לחייב יהודיים לעבוד בשבת, בניגוד לרצונם והם לא צריכים להצהיר שום דבר, הם יצטרכו פשוט רק להודיע מהרגע הראשון שהם יהודיים והם לא רוצים לעבוד בשבת. אני מצפה ממנכ"ל הנמל - לפעול ברוח החוק ולבטל את הנוהל הלא נכון וראוי הזה".
נמל חיפה כפיה חילונית משבר השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד