כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תושבת עתניאל: "למרות ההשתקה בחדשות, אני חיה בפחד"

בתקשורת כמעט ולא מדווחים על "האירועים הקטנים" ביהודה ושומרון, אבל עבור תושבי האזור, המציאות הפכה לבלתי נסבלת. תושבת עתניאל ל"בחדרי": "הילדים בחרדה, ואין חדשות טובות שירגיעו אותם"

קברה של דפנה מאיר הי"ד (יונתן זינדל, פלאש 90)
קברה של דפנה מאיר הי"ד (יונתן זינדל, פלאש 90)



אם לסכם את השנה שחלפה, הייתה זו אחת השנים הפחות נעימות לתושבי עתניאל, בלשון המעטה. עתניאל, היישוב בהרי חברון שספג בחודשים האחרונים אבדות בנפש יותר מכל יישוב אחר, עדיין מלקק את פצעיו, עדיין נזקק לשירותי פסיכולוגיה לכל הגילאים, והעצוב מכל - עדיין בחרדה מתמדת מפני הבאות.

"בחדשיים האחרונים", אומרת כ. טרבלסי, תושבת היישוב ואם לעשרה ילדים, "אני יכולה להצביע על כוננות מיוחדת. הילדים בחרדה, ואין חדשות טובות שירגיעו אותם".

לדבריה, "כאילו לא די בכך שהבת שלי, בת העשר, הולכת אחרי לכל מקום, חוששת לישון לבד בחדרה, ומגלה תופעות חרדתיות (טבעיות יש לציין, בעקבות האירועים שחלפו), היא ואנחנו מקבלים איתותים ברורים מהסביבה המורים על כוננות יתר. וזה מלחיץ. מאד מלחיץ .. אבל אנחנו ממשיכים להאמין, ולהתפלל, ולבטוח בהשם יתברך".

את מדברת על החודשיים האחרונים, לאו דווקא מאז הפיגוע האחרון?

"כן. בעקבות האירועים האחרונים, שהם לא פחות מגל פיגועים מתוכנן ומתוזמן, אנחנו חיים בפחד מתמיד. כאילו זאת רק שאלה של זמן, מתי יגיע הפיגוע הבא לאזורנו. מה שמפחיד באמת הוא התחושה, שיש כוננות, אבל מנסים שלא לדבר על זה".

אינתיפאדה מושתקת

אולי משום שנמאס להם ואולי מסיבות אחרות ושב"כיות, מסתבר שמה שמובא לידיעתנו בחדשות לא ממש הולם את המציאות, לפחות לא האווירה המשודרת.

למעשה, השנה שבקושי התחילה וכבר רשמה 150 אירועי טרור בהם נרצחו 2 יהודים ונפצעו 21. אבל אנחנו שומעים רק על המקרים הבודדים, שבהם נפצעים אנשים באורח שכבר אי אפשר להתעלם ממנו בחדשות.

"האירועים האחרונים התרחשו בעיר בירושלים, יהודה ושומרון, אולם נרשמו אירועים גם בשדרות, קיבוץ גזית בצפון ורביבים שבנגב. מתי הוא יגיע אלינו? אני חוששת שזה רק עניין של זמן", אומרת טרבלסי.

טרבלסי הייתה שכנתה של דפנה מאיר הי"ד, שנרצחה בינואר האחרון על ידי מחבל בפתח ביתה ממש. מיד לאחר מכן, נרצח הרב מארק ואשתו בפיגוע נוסף.

את רואה כוננות יתר ביישוב?

"בפירוש כן. מפטרלים יותר מהרגיל, כוחות ביטחון וחיילים ממהרים להגיע על כל תנועה חשודה. לכאורה אין התפרעויות, אבל התחושה האישית שלי היא, של חוסר ביטחון".

האם ההשתקה בתקשורת קשורה למגעים החשאיים, על פי הדיווחים - שהוכחשו יש לומר - של ביבי ואבו מאזן בלונדון בחודשיים האחרונים? ימים יגידו.
עתניאל אינתיפאדה פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד