כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תחילת הסוף? מנהיגי דאעש בורחים ממוסול

לפי דיווח אמריקני ראשי ארגון 'המדינה האיסלאמית' נמלטים מהעיר: "הפצצנו אותם בדרך החוצה"

תחילת הסוף? מנהיגי דאעש בורחים ממוסול
ל

מנהיגי כוחות דאעש נמלטים ממוסול: מפקד הכוחות הקרקעיים של ארה"ב בעיראק אמר הערב (ד') בתדרוך לעיתונאים כי ראשי "המדינה האיסלאמית" נמלטו מהעיר.

לדברי מייג'ור ג'נרל גרי וולסקי, מפקד הכוחות האמריקנים "אנחנו אומרים לדאעש שמנהיגיהם נוטשים אותם. אנחנו רואים תנועה החוצה ממוסול, אנו הפצצנו אותם מהאוויר. לאן הם הולכים – אני אשאיר את זה לטיפולם של חייליי", אמר וולסקי.

עוד הוסיף כי: "הכוחות הלוחמים יבדקו את כל מי שיעזוב את מוסול וניסיונות של לוחמי דאעש להסתנן החוצה בין גל הפליטים שיעזבו את העיר יסוכלו. אנו במיוחד נבחון את הלוחמים הזרים. יהיה להם קשה להיטמע באוכלוסייה המקומית שכן הלוחמים הזרים מגיעים ממדינות שונות ונראים שונה מתושבי העיר".

"לפיכך", הדגיש, "אנחנו צופים שהם יהיו אלה שיישארו ויילחמו משום שאין להם באמת לאן ללכת". לדבריו לוחמי הארגון לא יותרו בקלות ויעמידו חזית נוקשה בעיר אך בסופו של דבר יובסו. "אל תטעו, יש לזכות לכוחות העיראקיים מומנטום טוב, והם יודעים את זה. הם חדורי מוטיבציה להיכנס למוסול ואנחנו נסייע להם להגיע לשם", הצהיר.

עוד ציין בנוגע למיליציות השיעיות כי: "בכל הנוגע למיליציה השיעית PMF, הקואליציה תומכת רק בקבוצות שתחת פיקודם ושליטתם של כוחות הביטחון העיראקיים, וה-PMF אינה כזאת", הסביר בתדרוך, והוסיף: "ולכן אנחנו לא תומכים בהם".

לפי ההערכות, ישנם כ-5,000 לוחמי דאעש במוסול, ולפי ההערכות הראשונות המבצע לשחרור מוסול מידי דאעש עשוי להימשך שבועות או חודשים רבים.
מוסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד