כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פורע הבעיר את קבר יהושפט ויד אבשלום

שני האתרים ההיסטוריים עלו בלהבות בעקבות הצתה זדונית, שגרמה נזק כבד לממצאים ארכיאולוגיים מתקופת ימי הבית השני

צילום: אסף אברהם רשות הטבע והגנים
צילום: אסף אברהם רשות הטבע והגנים

נזק כבד נגרם לממצאים ארכיאולוגיים מתקופת ימי הבית השני, כתוצאה משריפה שהתרחשה במהלך סוף השבוע במתחם קבר יהושפט ויד אבשלום בנחל קדרון, בגן לאומי סביב חומות ירושלים. מתחמי הקבורה בנחל קדרון מיוחסים לאצולת יהודה בשלהי ימי הבית השני והם נחשבים למופת אדריכלי.

משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים פתחו בחקירה מאומצת של המקרה ועל פי הממצאים הראשונים בשטח נבדק חשד להצתה מכוונות. במשטרה וברשות הטבע והגנים פועלים לאתר את האחראים על כך במטרה למצות איתם את הדין.

הגן הלאומי סביב חומות ירושלים מקיף את ירושלים העתיקה, המהווה את הלב ההיסטורי של ירושלים בירת ישראל. הגן בנוי כטבעת הכוללת בתחומה את חומת ירושלים העתיקה ושעריה: במזרח, ערוץ הקדרון וחפירות העופל, שערי חולדה, עיר דוד ומפעלי המים הקדומים. בדרום, הר ציון וגיא בן הינום. במערב, אזור ימין משה, משכנות שאננים ובריכת הסולטן. ובצפון, הגן הצמוד לקיר החומה.

לדברי אסף אברהם, מנהל גן לאומי סביב חומות ירושלים ברשות הטבע והגנים, "על פי הממצאים ניכר כי מדובר בהצתה נקודתית שלצערנו גרמה לנזק בערכי מורשת ופנינות ארכיאולוגיות בעלי ערך רב. הגן הלאומי שזוכה למבקרים רבים לצערי גם מהווה לעיתים כר למעשי וונדליזם המתבצעים על ידי פורעי חוק. אנו נפעל ככל שביכולתנו יחד עם גורמי אכיפה נוספים לרבות המשטרה כדי להגיע אל האחראים ולהעמידם לדין".

צילום: אסף אברהם רשות הטבע והגנים






יד אבשלום יהושפט הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד