כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סקר: יש עתיד והליכוד בשוויון מנדטים

עוד בסקר: המחנה הציוני מתרסקת לחלוטין, בנט וליברמן מתחזקים, המפלגות החרדיות שומרות על כוחן

לפיד. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
לפיד. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע המתיחות הקואליציונית בנושאי חוק ההסדרה והמואזין ועל רקע פרשת הצוללות המעיבה על מנהיגותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - סקר חדש מספק מבט חדש על המגמה הפוליטית התגבשת, לפחות כפי שהציבור חושב לכאורה.

לפי הסקר שפורסם ב'אולפן שישי' ושנעשה על ידי מנו גבע וד"ר מינה צמח, עולה כי 'יש עתיד' מדביקה את הפער מול הליכוד ושתי המפלגות מובילות ב'תיקו' עם 25 מנדטים.

אחריהן מובילה כמפלגה השלישית - הרשימה המשותפת, שעל פי הסקר מקבלת 13 מנדטים. הבית היהודי מקבלת בסקר 11 מנדטים ואת המכה הקשה סופגת המחנה הציוני שבהנהגתו של יצחק הרצוג ממשיכה להתרסק ל-10 מנדטים.

ישראל ביתנו מקבל בסקר הנוכחי 10 מנדטים, ואחריה תיקו לש"ס, יהדות התורה מרצ וכולנו שמקבלות כל אחת 7 מנדטים.

תוצאות הסקר אינן דרמטיות ולנתניהו נשאר הכוח להמשיך להנהיג את ישראל. יש עתיד ממשיכה להתחזק כתוצאה מאי התערבות לפיד בנעשה סביבו. לפיד שותק ולא עושה דבר משמעותי - אבל כנראה שאת זה הציבור מעדיף על פני האופציות האחרות.

כשלונותיו של כחלון בכל החזיתות - למרות 'ארגז הכלים' הנרחב שבידיו - מביעות את עצמן היטב בסקר הזה, הציבור מאוכזב ממנו. גם בזירת המחנה הציוני אין כל חדש והרלוונטיות של המפלגה הזו הופכת מכשלון לבדיחה.

אין ספק, בנימין נתניהו הוא המנצח הגדול של הסקר הנוכחי, מלבד העובדה שחרף הפרשיות והחקירות הוא התחזק מהסקר הקודם - הרי שהקואליציה הנוכחית לא תתפרק במהרה. לא בנט ולא כחלון ילכו עכשיו לבחירות.
סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד