כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חריקת הבלמים של גוגל: "נסוגה מפרויקט המכונית ללא נהג"

אלפבית, החברה הבת של גוגל שנחשבת למובילה במרוץ בענף המכוניות האוטונומיות, הודיעה כי היא זונחת את תוכניתה לייצר מכונית מהפכנית ללא הגה או דוושות

  • י"ג כסלו התשע"ז
.
.



אלפבית, החברה האם של גוגל שנחשבת למובילת מרוץ המכוניות האוטונומיות, נסוגה מכוונתה לייצר מכונית מהפכנית ללא הגה או דוושות, לפחות לעת עתה - כך מדווח אתר חדשות הטכנולוגיה "דה אינפורמיישן".

המהלך מסמן תפנית ביעדים המקוריים של גוגל לייצר מכונית אוטונומית, אך לפי הדיווח החברה מתכננת שיתוף פעולה עם יצרניות רכב שבמסגרתו תייצר מכונית ללא נהג שתהיה בעלת "מאפיינים מסורתיים" יותר, המיועדים לשימוש נהגים אנושיים.

מנכ"ל אלפבית, לארי פייג', צפוי להחליט בקרוב על פיצול יחידת המכוניות האוטונומיות מהמעבדות הסודיות גוגל X, והפיכתה לחברה נפרדת שתפעל תחת מטריית אלפבית, אמרו מקורות המעורים במצב לאתר "דה אינפורמיישן".

מניית גוגל מטפסת ב-1.5% במסחר בוול סטריט בהמשך לעלייה של 6% שרשמה בחודש החולף, לעומת עלייה של 5% שרשם מדד המניות S&P 500 באותה התקופה.

סוף החלום של מכונית שיש בה רק כפתור עצור למקרי חירום?

אלפבית, שנחשבת למובילת המרוץ לייצור מכוניות אוטונומיות, עסקה בפיתוח מכוניות חכמות שאינן מאפשרות לנוסעים שליטה כלשהי בנהיגה מלבד כפתור עצור למקרי חירום. גוגל החלה בניסויים של צי רכביה האוטונומיים בכבישים ציבוריים כבר ב-2009, ולפי ההערכות עשויה היתה להתחיל בנסיעות ניסוי בכבישים של מכוניות ללא הגה או דוושות בשנה עד שנתיים הקרובות.

מלבד אלפבית, שורה של חברות הצטרפו בשנים האחרונות למרוץ לייצור מכוניות ללא נהג, ומספר חברות טכנולוגיה ורכב גדולות עשויות התחיל למכור מכוניות אוטונומיות בתוך שלוש עד חמש שנים.

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה כבר מאפשרת לנהגים להיות במצב של נהיגה אוטומטית, אך לא מדובר במכונית אוטונומית לחלוטין. ענקית הטכנולוגיה אפל אישרה החודש לראשונה כי יש לה תוכניות לפיתוח מכונית אוטונומית, במכתב שקרא לרגולטור התחבורה בארה"ב לקדם תחרות הוגנת בין חברות חדשות בתחום לבין יצרניות הרכב המסורתיות.

בה בעת, יצרניות המכוניות פורד הודיעה באוגוסט כי בכוונתה להעלות לכביש כלי רכב אוטונומי עד 2021. המכונית לא תהיה מצוידת בהגה או דוושות ותשווק רק לשירותי נסיעות מסחריים, ולא ישירות לצרכנים.

שירות שיתוף הנסיעות אובר החל כבר בספטמבר לאפשר ללקוחות מובחרים בעיר פיטסבורג בארה"ב להזמין נסיעות בכלי רכב אוטונומיים שאינם זקוקים לנהג - שירות שאף יצרנית מכוניות או חברת טכנולוגיה מערבית טרם הציעה עד אז.

אובר גם רכשה באוגוסט את חברת הסטארט-אפ אוטו (Otto) של ליאור רון, בכיר ישראלי לשעבר בגוגל, ואנתוני לבנדובסקי, אשר מפתחת טכנולוגיה להפיכת משאיות לאוטונומיות. המתחרה העיקרית של אובר בארה"ב, ליפט, זכתה להשקעה של 500 מיליון דולר מענקית הרכב ג'נרל מוטורס מוקדם יותר השנה. שתי החברות הללו מתכננות להתחיל לשלב מכוניות אוטונומיות בצי הרכב של ליפט בשנה הבאה.

קישורים:
מה הסיכוי שלכם לזכות בהגרלות הדירות במחיר למשתכן?
זה מה שקורה כשמנסים בכוח להוריד את מחירי הדיור
כמה יפסידו בעלי הדירות ממס דירה שלישית?
אלפבית גוגל מכוניות אוטונומיות רכב ללא נהג ללא הגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד