כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ההריסה החלה, והרבי קנה את קדושת בית המדרש

במקביל להריסת מבנה בית המדרש הישן של החסידות, נערך מעמד רכישת קדושת המקום במעמד ז' טובי העיר

ההריסה החלה, והרבי קנה את קדושת בית המדרש

התקדמות מואצת במלאכת הבנייה של המרכז העולמי של חסידות ויז'ניץ: הבוקר (ג) החלו בהסרת מבנה בית המדרש הישן, אשר עליו ועל המגרשים הסמוכים לו יוקם מחדש בית המדרש החדש המתוכנן להיות בשטח גדול פי שלוש.

בניית בית המדרש החדש הולכת ומתקדמת, והיום בבוקר החלה מלאכת הסרת המבנה הישן שדרשה וחייבה תכנון מוקפד ומרבי - על מנת לשמור על בטיחות תושבי האזור, תלמידי מוסדות החינוך והעוברים והשבים.

במעונו של האדמו"ר נערך מעמד מרגש וייחודי - "מעמד קנין קדושת ורכוש בית המדרש". במעמד השתתפו ז' טובי העיר, שהם למעשה חברי עמותת בית המדרש שמכרו את קדושת בית הכנסת לנגיד הרב חיים בק מהחסידות, חתנו של הרב שמעלקא הלפרט, כאשר הקניין היה ב-1,000 דולר. הרב בק הכריז מיד כי הוא מקנה את זה בחזרה לאדמו"ר, הרבי הוציא 'גארטל' מכיסו ועשה קנין.

בשבוע האחרון נוצקו ארבעת עמודי ביסוס ענקיים בקוטר של יותר ממטר, ולעומק עצום של 35 מטר בעמקי האדמה. העמודים מהווים את התמיכה העיקרית לצד מערב של בנין בית המדרש הגדול והמפואר החדש, ועקב מורכבות העבודה הוכרחה ביצועם עוד לפני תחילת הסרת המבנה הישן.

(הריסת בית המדרש הגדול הבוקר)


בחסידות מציינים ל'בחדרי חרדים' כי חובת השעה וכורח העת המבורכת, הדורות הבאים הגדלים והולכים, הכריחו לעשות מעשה, כאדמו"ר בעל ה'ישועות משה' בשעתו, כשבנה את ביהמ"ד הגדול על שטח ביהמ"ד הישן שהקים אביו בעל ה'אמרי חיים' – להיפרד במלוא הרגש מבנין זה, אשר תחתיו יתנוסס ויתנשא הבית החדש אשר אליו עורגות לבבות רבבות החסידים מהארץ ומהעולם, עיני העם בו תלויות, "בית ויז'ניץ".

בתכנית הראשונית התבקשו המתכננים לשלב את המבנה הקיים כחלק מהקומפלקס הענק, אך בפועל לאחר שהחלו העבודות, התברר כי מדובר ברעיון בלתי ישים, מאחר והגבהים לא היו שווים, וממילא הוחלט על הסרת המבנה הקיים ובניית בניין חדש מהיסוד.

בתקופת הבנייה ישמש את החסידות מבנה זמני ענק שהוקם ברחבה מול בית המדרש, המבנה הזמני גם הוא גדול ורחב יותר מביהמ"ד הישן ומשתרע על שטח של יותר מ-1000 מ"ר. ביהמ"ד החדש שבנייתו החלה ישתרע על שטח של 3300 מ"ר ויכיל יותר מ-10,000 מקומות תפילה.

כאמור, הבוקר (שלישי) החלו במלאכת ההסרה. סיום המלאכה המשוער הוא בסוף השבוע, כשמלאכת הפינוי תארך כחודש ימים.















חסידות ויזניץ הסרה קנין בית המדרש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד