כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מחסנים, חניונים ומחירים מופקעים; מבט מבפנים אל מצוקת הדיור

מצוקת הדיור בארץ כבר הגיעה לממדים חסרי תקדים. אם בציבור הכללי המצב קשה - בציבור החרדי המצב אנוש • צפו בתיעוד מיוחד של "חדשות 2" מתוך החניונים והמחסנים בהם מתגוררות משפחות חרדיות בירושלים, בני ברק ובית שמש • ח"כים ושרים, לטיפולכם!

מחסנים, חניונים ומחירים מופקעים; מבט מבפנים אל מצוקת הדיור



מצוקת הדיור בארץ כבר הגיעה לממדים חסרי תקדים. אם בציבור הכללי המצב קשה - בציבור החרדי המצב אנוש.

ב"חדשות 2" השיקו הערב (ראשון) סדרת כתבות בנושא מצוקת הדיור של המגזר החרדי. העיתונאי יאיר שרקי יצא אל המחסנים והחניונים בהם מתגוררות משפחות חרדיות בירושלים, בני ברק ובית שמש.

(באדיבות חדשות ערוץ 2)

בין היתר ניתן לראות משפחות המתגוררות בחניונים מתחת לאדמה - עם אפס כיווני אוויר. אם חשבתם שהמחירים יהיו בהתאם, אתם טועים. "המחירים כאן נעים סביבות ה-4" אומרת אחד הדיירות בחניון בקומה מינוס 4. "זו האפשרות שיש לנו. ברור שזה לא לכתחילה, אבל אתה רוצה לגור בירושלים, זה מה שיש".

בתיעוד ניתן לראות את דלתות הדירות הפונות היישר אל החניונים, בהם נעים כלי רכב לצד התושבים וילדיהם הקטנים, כמו גם את הכביסה המתייבשת לה לצד עשן המכוניות.

"יש כ-10 אלף יחידות דיור במגזר החרדי שגרים במקומות שלא מותאמים. כשמצמידים ציבור לקיר ולא נותנים לו איפה לגור, אז התוצאה, לבושתי, היא מה שאתם רואים במחסנים" אומר יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר ירושלים. לדבריו, "לציבור החרדי אין לאן ללכת, גם לא לקנות דירות יקרות. בערים מעורבות לא רוצים אותו ובערים החרדיות כבר מיצו את הבנייה".

אהרל'ה יקטר, איש החסד המוכר מבני ברק, מספר כי "בציבור החרדי, שבחור מתחתן בגיל 18 ובגיל 36 הוא כבר מחתן את הילד הראשון - אז המצוקה הרבה יותר גדולה".

על פי נתוני הלמ"ס, המגזר החרדי מונה כ-950 אלף נפש, כאשר בכל שנה נישאים כ-7,500 זוגות. על פי הצפי, בעוד כ-20 שנה צפוי המגזר החרדי להכפיל את עצמו ולהגיע לכ-2 מיליון נפש, שיהוו כ-17 אחוז מהאוכלוסייה.

"הלב דומע כשאתה בא ואתה רואה משפחות עם תשעה ילדים שנמצאים בתוך צפיפות גדולה. כשאתה בא לאכוף את הדבר הזה אתה מבין שאתה זורק משפחות לרחוב" אומר ראש העיר בית שמש משה אבוטבול. "חייבים להבין שאם לא נפתור את המצוקה הזו יהיו מצבים לא נעימים כמו שהיה בבית שמש" אומר אבוטבול בנוגע למתח בין הציבור החרדי לחילוני בערים המעורבות.
מצוקת הדיור מחסנים חניונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד