כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דרעי וגפני מציגים אחדות נגד הפלג: "רומסים את השקפת הרב שך"

השר אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מציגים עמדה אחידה נגד הפלג הירושלמי הקיצוני, זאת על רקע ההפגנות וחילול השם הגדול שנוצר בעקבותיהן: "גדולי ישראל מעולם לא אמרו לנו ללכת ולהתעמת עם שוטרות"

דרעי וגפני. עמדה אחידה נגד הפלג הקיצוני (יעקב כהן)
דרעי וגפני. עמדה אחידה נגד הפלג הקיצוני (יעקב כהן)

השר אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מציגים עמדה אחידה נגד הפלג הירושלמי הקיצוני, זאת על רקע ההפגנות וחילול השם הגדול שנוצר בעקבותיהן.

בפאנל שנערך למתנדבי ארגון "יד על הלב" באשדוד סיפקו השניים הצהרות חריפות נגד המהלך הבלתי מתקבל על הדעת של קיצוני הפלג הירושלמי. "לוקחים את ההשקפה הצרופה של דגל התורה ורומסים אותה תחת הנעליים של ילדים בני 15. מי יתן את הדין על זה?" זעק גפני בפאנל, אותו הנחה אבי מימרן.

גפני הוסיף, "גדולי ישראל מעולם לא אמרו לנו ללכת ולהתעמת עם שוטרות. הרב שך תמיד התנגד להפגנות וכל גדולי התורה. לוקחים את השקפת הרב שך ורומסים אותה".

השר אריה דרעי ציין בפאנל: "אני בשבועיים האחרונים יושב שעות על גבי שעות על הסיפור של הבחור טולדאנו שהוא בן תורה, שהיום קיבל 56 ימים בכלא. מישהו יודע מה עובר על אדם כזה עם עשרות איש בחדר, מה זה יעשה לו רוחנית? הוא לצערי יושב בחדר עם עוד חמישים אסירים עם טלוויזיה גם בשבת. הדמעות של ההורים שלו זה אין לתאר. על מה ולמה?".

גפני נשאל על הפרסום בנוגע להפגנה שערך בעבר באופקים. "אני יודע מי עומד מאחורי הפאשקוילים בנושא. בזמנו רצו לקחת ילדים מרוקאים שיאכלו חמץ בפסח בקיבוצים. הגיעו עם אוטובוס לקחת אותם ואני, לבד, עמדתי מול האוטובוס והילדים בסוף לא אכלו חמץ" אמר גפני לקול תשואות הנוכחים.

דרעי הוסיף, "מי שדואג לציבור הספרדי לפתוח להם ישיבות ולדאוג להורים שלהם זה אנחנו. התפקיד שלנו זה לדאוג שכל מי שרוצה ולשבת וללמוד שיוכל ללמוד. יש בג"צ תלוי ועומד נגד כל הסדר בני הישיבות. אז ללכת כעת ולהתסיס? זה דבר שאי אפשר להבין אותו".
משה גפני אריה דרעי הפלג הקיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד