כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המנהלים זועמים על גפני: "מפיץ נתונים שיקריים וגורם למתיחות"

בעקבות הפרסום הבוקר ב'בחדרי חרדים' בעניין מענקי משרד החינוך לעובדי ההוראה, זועמים מנהלי הת"תים • אחד המנהלים ל'בחדרי': "גפני גורם לתסיסת המלמדים נגד המנהלים רק בשל רצונו לזכות במעט כותרות פופוליסטיות באתרי האינטרנט"

צילום: נתי שוחט והדס פרוש, פלאש 90
צילום: נתי שוחט והדס פרוש, פלאש 90

פרשת מענק הפסח לעובדי ההוראה: מנהלי הת"תים רותחים מזעם, בעקבות הפרסום הבוקר ב"בחדרי חרדים", על פיו, לטענת מלמדים ועובדי הוראה רבים, חלק ממנהלי מוסדות הפטור אינם מעבירים את 2,000 השקלים שהועברו להם על ידי משרד החינוך – עבור מלגה למלמדים לחג הפסח.

המנהלים הבכירים זועמים על יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בעקבות המכתב ששיגר אליהם לפני כשבוע ימים, שבו הוא מבקש מהם להעביר את מלוא הסכום למלמדים, זאת לדבריו, בעקבות ש"בעבר כאשר סודר מענק זה אף למוסדות התורניים - קיבלנו תלונות ממספר מורים ומלמדים שהם לא קיבלו את שהתקבל עבורם".

המנהלים, ששמם שמור במערכת "בחדרי חרדים", תוקפים בחריפות יוצאת דופן את גפני על עצם המכתב ששלח. לדבריהם, הוא מפיץ נתונים שקריים וגורם למתח בין המנהלים למלמדים.

המנהלים מדגישים, כי למרות דבריו של גפני, המלגה שהם קיבלו לא עולה על 2,000 שקלים למלמד, וכי מדובר בעיוות. כמו"כ, לטענתם, הם מעולם לא עיכבו את תשלום המלגה למלמדים.

אחד המנהלים גולל בשיחה עם "בחדרי חרדים" את הנושא, ושלף את חרצובות לשונו על גפני, לדבריו, "ציבור מנהלי התתי"ם במעמד "פטור" אלו שבחרו להיות בתחתית טבלת ההקצבות וההטבות ממשרד החינוך והעיריות עקב רצונם בעצמאות חינוכית והנשמעים להוראות גדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א, המומים מהשתלחותו חסרת האחריות והרסן של ח"כ מר משה גפני תוך כדי הפצת נתונים שקריים ומעוותים וגרימת תסיסה בחיידרים ולמתח מיותר בין המלמדים למנהלים בערב החג שלא בצדק וזאת בשל רצונו לזכות במעט כותרות פופוליסטיות באתרי האינטרנט".

"יצויין עוד" אומר המנהל "כי הנתונים שיובאו להלן ידועים למר גפני שבחר להתעלם ולא להבהיר את דבריו, אל ילין מר גפני אח"כ על כלי התקשורת החילוניים המסיתים כלפי הציבור החרדי כאשר הוא נוהג בדיוק כמותם ואף מתעלה עליהם".

המנהל מתייחס בשיחה עם "בחדרי חרדים" לעצם העובדות ולשאלה, האם אכן משרד החינוך מעביר 2,000 שקלים מלגה לכל מלמד, וכך הוא טוען:

"א. סכום המענק שהתקבל עבור המלמדים רחוק מלהיות 2000 ש"ח למלמד, בעוד שבמגזר הכללי קיבל כל עובד הוראה בהדגש על כל עובד הוראה סך 2000 ש"ח למלמדים העובדים בתתי"ם הפטורים התקבל רק סך של 55% ובנוסף הסכום התקבל לפי שעות תקנים וכיתות ובאם למשל בכיתה הלומדת מהשעה 7:30 בבוקר עד 18:30 בערב מכהנים שלושה מלמדים המענק שהוא גם כך רק 55% צריך להתחלק בין כולם, כך שלמעשה המלמדים לאחר ניכוי עלות מעביד יקבלו סך של בין 300 ל 500 ש"ח, הכי הרבה בחיידרים מסוימים יגיע ל 700 ₪".

"ב. מעבר לעובדה שלא עלה על דעת אף מנהל לא לשלם את הסך הזה השייך כולו למלמדים והתקבל עבורם, יודגש כי אין אפשרות לא לשלם סכום זה למלמדים היות וטרם קבלת הכסף נדרש כל מנהל להחתים את רו"ח שלו שכסף זה כולו מועבר למלמדים, לפני קבלת הטופס הנוקשה חתום. אין העברת כסף.". ובנוסף ללא דו"ח ביצוע שאכן הכסף עבר למלמדים לפני מאי יקוזז הכסף מהתקציב השוטף

"ג. לרוב המנהלים עדיין לא הייתה אפשרות לשלם את הכסף, רבע מהמוסדות עדיין לא קיבלו נכון לכתיבת השורות, ואלו שקיבלו (התחילו לקבל רק השבוע את הכסף) צריכים להעביר זאת יחד עם המשכורת הקרובה (רוב התתי"ם משלמים משכורות עד 10 לחודש למניינם) ומדובר בחישוב מסובך מאד שמצריך להושיב את חשבי השכר שעות על שעות בערב פסח לעבודה מאומצת ע"מ להשלים את המלאכה".

"ד. מנהלי התתי"ם במעמד פטורים הנאנקים תחת העול הכבד הקיומי היום יומי והעבדות מול הפקידים במשרד החינוך בנושא הרישוי הבלתי אפשרי והביקורת התכופות הנוקשות והאכזריות תוך שחיקת תקציבם בכ-40 אחוז במשך 12 השנים האחרונות קוראים למר גפני בכאב שבמקום להסית נגדם ולהשתלח בהם יואיל לחבור לחבריו בסיעות יהדות התורה וש"ס ויפעל עימם (ולא ייתן כתף קרה) למימוש ההסכם הקואליציוני היחיד שלא מומש עדיין בדבר העלאת תקציב התתי"ם הפטורים והגמשת והקלת הליך הרישוי שהוא בלתי אפשרי כיום, ובכך באמת יסייע לשפר את תנאי המלמדים ועובדי התתי"ם באופן קבוע ולא ע"י מענק זניח מקוצץ וחד פעמי, ובכך גם יוסר איום העלאת שכ"ל להורים שצפוי בקרוב אם לא תהיה העלאת התקצוב בקרוב ממש, ובאם ההסכם הקואליציוני ימומש במלואו אף תבוא הורדה משמעותית בשכ"ל".

גם מבדיקת "בחדרי חרדים" עלה כי יש צדק בדבריו של המנהל, ולדבריו של בכיר בחינוך העצמאי, אכן בפועל, משרד החינוך לא מעביר 2,000 ₪ לכל מלמד, "מוסדות הפטור מדווחים למשרד החינוך על פי שעות הוראה, ולא על פי משכורת של מלמד. נניח שהם מדווחים על 800 שעות שלימדו במהלך החודש האחרון, משרד החינוך מחשב רק 55 אחוז מהסכום עבור השעות ואת הסכום הזה מעביר למוסדות".

"אותו דבר בעניין ה-2,000 שקל הללו, הם מחושבים על פי שעות, בתחשיב של 55 אחוז, כך שאם יש עשרים מלמדים על ה-800 שעות הללו, החלוקה היא ביניהם. השורה התחתונה היא פשוטה; משרד החינוך לא מעניק בפועל 2,000 שקל לכל מלמד", מוסיף הבכיר.








משה גפני משרד החינוך מוסדות הפטור פסח מלגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד