כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עלייה של 25% בחרדים המתגייסים למודיעין

אגף המודיעין רשם השבוע את מחזור גיוס החרדים הגדול ביותר בתולדות פרוייקט "בינה בירוק", במסגרתו משרתים חרדים בתפקידי מחשוב ותקשורת מודיעיניים. רמ"ד "בינה בירוק": התוכנית מותאמת לצרכי המתגייסים, בשאיפה לפתוח מסלולים נוספים

חיילים דתיים, צילום אילסטרולציה
חיילים דתיים, צילום אילסטרולציה

כ-80 חיילים חרדים הצטרפו השבוע לפרויקט "בינה בירוק" של אגף המודיעין, במחזור הגיוס הגדול ביותר שנרשם בתולדות הפרוייקט. ביחס למחזור הקודם, נרשמה עלייה של כ-25% בכמות המתגייסים. בתום הטירונות שיעברו החיילים, הם צפויים להשתבץ לתפקידי מחשוב, תכנות, תקשורת, מערכת מידע גיאוגרפי (GIS) ומחקר.

כל המתגייסים, כמובן, עברו תהליכי איתור, מיון וסיווג קפדניים. רובם ישרתו בתפקידי המחשוב והתקשורת. המתגייסים מגיעים מכל חלקי הארץ, ומרוב פלגי היהדות האורתודוקסית - חסידי גור, ליטאים, חסידות צאנז ופלגים ספרדיים. גם ממעוזים קיצוניים יותר כמו ביתר עילית ומודיעין עילית נרשמת נוכחות ניכרת.

"התוכנית "בינה בירוק" מותאמת לצרכיי המתגייסים החרדים", הסביר לאתר צה"ל רמ"ד "בינה בירוק", רס"ן יורם דן. "אנחנו מספקים לחיילנו סביבה מגדרית ללא נשים, אוכל כשר למהדרין, זמני תפילות בצהריים ושירות על בסיס יומיות", תיאר והוסיף כי "השאיפה היא לפתוח מסלולים נוספים עבור המתגייסים החרדים". עם זאת, רס"ן דן מדגיש כי "מהרגע שהם חיילים, הם צריכים להיות שווים בין שווים, ולהתמודד עם האתגר האינטלקטואלי כמו כולם".

עם זאת, מודה רס"ן דן כי גם כיום קיימת בעייתיות בקבלת החיילים החרדיים בחלק מהמקומות בארץ, שנבדלים בקיצוניותם. "יש חיילים שצריכים להחליף מדים ברכבות", הוא מספר, "הקושי המרכזי עבור המתגייסים הוא חברתי-פסיכולוגי: לעשות את המהלך".

"ההפריה היא הדדית. גם החילונים שנחשפים לחרדים מגלים עולם שלם", סיפר טוראי יוסי אטינגר, אשר גויס לצה"ל דרך הפרויקט ומשרת כיום בענף האיתור באמ"ן. "אנשים פונים אליי ברחוב ושואלים על השירות, ובאופן כללי יש התעניינות רבה. זה עושה טוב לכולנו", סיכם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד