כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ראש ה'מתעסקים' דחה חתונת בתו בגלל השלג

כשהתחזית היחידה היתה שהשלג יגיע ל-30 ס"מ, ובעל האולם הודיע שהשף ופועלי המטבח לא יוכלו להתייצב, פנה ר' יענקי מאייר לפוסקי ההלכה, שקבעו: פיקוח נפש דוחה חתונה

ראש ה'מתעסקים' דחה חתונת בתו בגלל השלג
בחדרי חרדים

חודשים ארוכים המתינה רוחי מאייר, בתו של ר' ינקי מאייר, מקים ארגון 'מתעסקים' ליום המיוחד - יום שני השבוע - היום בו אמורה הייתה להתקיים חתונתה.

מי לא הוזמן לחתונה? פוליטיקאים, עסקנים ומאות אנשים שחשים "הכרת הטוב" למי שהקים את 'מתעסקים', הארגון שדואג למשפחות אבלות מהרגע שבו מגיעה הבשורה הקשה ועד בכלל.

אלא שהחתונה נדחתה ביומיים - בגלל השלג.

החתונה תוכננה, כאמור, ליום שני בערב, והייתה אמורה להתקיים באולם עטרת חיה - אחד האולמות היותר גדולים בשכונת בורו פארק שבברוקלין. אלא שאתמול (א') בשעות הערב המוקדמות, כאשר השלג החל להיערם והגיע לגובה הברכיים, הבינו הורי הכלה והחתן כי מדובר בסופה רצינית.

אבי הכלה, עסקן ותיק שהיה עסוק כולו בהגשת עזרה וסיוע, החליט ליצור קשר עם חזאים וביקש לשמוע את התחזית ליום שני. התשובות היו קשות: התחזית היחידה ששמע הייתה שהשלג יגיע ל-30 עד 40 סנטימטר, וכי העיר תהיה משותקת.

בד בבד הודיעו בעלי האולם, כי השף של האולם ופועלי המטבח והמלצרים לא יוכלו להתייצב ולהכין את האוכל, וכי בעל השמחה יאלץ לחפש קייטרינג אלטרנטיבי.

מאייר, הוא איש מוכר, והרבה בעלי קייטרינג מקומיים הציעו את עזרתם. אלא שאז החליטו אבי הכלה ואבי החתן לפנות לפוסקי ההלכה וביקשו היתר לדחות את החתונה.

הרבנים הפכו והפכו בנושא והגיעו למסקנה כי מדובר בפיקוח-נפש אמיתי, והתירו לדחות את החתונה.

עכשיו, כשהתקבל ההיתר, החלה עבודת שרשרת: העברת הידיעה על דחיית החתונה למאות המוזמנים, ולמאות האורחים האחרים שלא הוזמנו לסעודה, אבל היו אמורים לבוא לאחל מזל טוב.

סוף טוב הכול טוב: הידיעה עברה מפה לאוזן והפכה לשיחת היום. החתונה תתקיים, אי"ה, ביום רביעי, עד אז מקווים ומתפללים בעלי השמחה שפועלי העירייה יצליחו לפנות את השלג שנערם מהכבישים, והחיים יחזרו למסלולם.

בשטיבלאך בבורו פארק נשמעו היום עשרות סיפורים על בעלי שמחה שנותרו ללון באולם השמחות, ועל אנשים שנכלאו במשך שעות ארוכות ברכבם תקועים בשלג, ללא אפשרות לפתוח את הדלת ולהיחלץ.

לפחות מאורחי החתונה של רוחי מאייר כל זה נחסך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד