כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

טיל פטריוט יירט כלי טיס שחדר משטח סוריה

מדובר צה"ל נמסר כי "טיל פטריוט שוגר לעבר מטרה ברמת הגולן". אמש האשימה סוריה את ישראל כי הפציצה את אזור נמל התעופה הבינלאומי בדמשק

טיל פטריוט. צילום: IDF
טיל פטריוט. צילום: IDF

מטיל פטריוט ששיגר צה"ל יירט הערב (חמישי) מל"ט שחדר משטח סוריה. דובר צה"ל מסר כי "טיל פטריוט שוגר לעבר מטרה ברמת הגולן". בחיל האוויר דיווחו כי טיל הפטריוט יירט את המטרה.

חיל האוויר יירט מספר פעמים בשנים האחרונות כלי טיס בלתי מאוישים של חמאס ושל חיזבאללה ששוגרו לכיוון שטח ישראל. בחלק מהפעמים, נעשה שימוש במטוסי קרב, ובחלק במערכת טילי ה"פטריוט", שבמקור מיועדת ליירוט מטוסים אך בפועל משמשת בחיל האוויר ליירוט כלי טיס בלתי מאוישים.

בשנת 2016 חדר כלי טיס בלתי מאויש, ככל הנראה רוסי, מסוריה לשטח ישראל – והגיע עד לעומק של מספר קילומטרים לתוך השטח הישראלי. אז גם לאחר שלוש פעמים בהם ניסה צה"ל ליירט את כלי הטיס באמצעות שני טילים מיירטים מסוללת "פטריוט" ובאמצעות מטוס קרב, הדבר לא צלח – וכלי הטיס שב לעקבותיו לכיוון שטח סוריה.

לאחר התקיפה המיוחסת לישראל בסמוך לשדה התעופה בדמשק הלילה, איימו בסוריה כי יגיבו. אם אכן יתברר כי כלי הטיס הבלתי מאויש שוגר כתגובה, מדובר בפעילות התקפית נוספת של צבא הסורי המכוונת לישראל. בעקבות התקיפה בחודש שעבר, שוגרו טילי טילי SA-5 לעבר מטוסי חיל האוויר. הטילים אמנם לא פגעו במטוסים, אך בחיל האוויר זיהו כי ישנו חשש שאחד מהטילים יפגע בשטח ישראל, ועל כן שוגר טיל יירוט של מערכת "חץ". לאחר מכן, צה"ל דיווח כי הצליח ליירט את אחד מהטילים מצפון לירושלים.

במערך ההגנה האווירית טענו כי לא הייתה דילמה לגבי הפעלת המערכת, וסברו כי מדובר היה באיום בליסטי שאיים על מדינת ישראל. "הירי של המשטר מעיד על שינוי בביטחון של המשטר להפעיל אש על מטוסי חיל האוויר, גם כשהם יודעים שהם לא יורים בכלל על המטוסים (של חיל האוויר)", אמר קצין בכיר בימים האחרונים. "זה מעיד על שינוי בתפיסת הביטחון של המשטר הסורי – וביטחון גובר, כתוצאה מהתמיכה הרוסית, האיראנית וזו של חיזבאללה".
פטריוט סוריה מלט צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד