כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ההישג הגדול ביותר של גפני בכנסת בסכנה?

לפני חמישה חודשים, המפלגות החרדיות רשמו הישג משמעותי וגדול - הצעת החוק של חבר הכנסת משה גפני המחייבת ייצוג הולם לבני המגזר החרדי בשירות הציבורי אושרה בכנסת. אלא שכעת נראה כי ההישג החשוב נמצא בסכנה

ח"כ משה גפני (מרים אלסטר, פלאש 90)
ח"כ משה גפני (מרים אלסטר, פלאש 90)



לפני חמישה חודשים, המפלגות החרדיות רשמו הישג גדול - הצעת החוק של חבר הכנסת משה גפני המחייבת ייצוג הולם לבני המגזר החרדי בשירות הציבורי – עברה בקריאה שניה ושלישית.

על פי הצעת החוק, עולים חדשים וחרדים יזכו לייצוג הולם בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות ובתעסוקה בשירות המדינה, מה שצפוי לפתוח צוהר חדש למאות חרדים עובדים.

אולם מתברר כי מפלגתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, עושה הכל כדי להצר את צעדי המגזר הערבי - ועמו גם את המגזר החרדי. המפלגה מבקשת לקדם הצעת חוק חדשה, שתעלה ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לענייני חקיקה, על פיה, ההעדפה תינתן קודם כל לאלו שעשו שירות צבאי.

הצעת החוק, שיזמו חברי הכנסת עודד פורר ויוליה מלינובסקי ושהונחה על שולחן הכנסת בכ"ד באדר התשע"ז, מבקשת לקבוע כי אם יהיו שני מועמדים חרדים או זכאים להעדפה ממגזר אחר, האחד עשה שירות צבאי והשני לא – הרי שתהיה עדיפות למשרת. התוצאה: רוב רובם של בני המגזר החרדי, שלא שירתו בשירות צבאי – לא יקבלו העדפה על פני מי ששירת. כלומר: סירוס הצעת החוק של גפני.

בהצעת החוק נכתב כי "היו שני מועמדים לקבלה לעבודה בשירות המדינה, נמנים עם קבוצה מסוימת הזכאית לייצוג הולם בדרך של העדפה מתקנת שווים בתכונותיהם ובכישוריהם, תינתן עדיפות למי מהם שסיים שירות כהגדרתו בחוק זה".

בנוסף, מבקשים חברי הכנסת מ'ישראל ביתנו', כי גם העדפה מתקנת בקבלה לאוניברסיטה תינתן קודם כל למי שסיים שירות צבאי.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מוצע לקבוע שמי שסיים שירות צבאי, לאומי או לאומי-אזרחי והוא מקרב אוכלוסיות הנמנות עם קבוצה מסוימת הזכאית לייצוג הולם בדרך של העדפה מתקנת, יזכה להעדפה בקבלה לאוניברסיטאות ובמינויים בשירות המדינה על פני מי שנמנה עם קבוצת אוכלוסייה מסוימת הזכאית לייצוג הולם בדרך של העדפה מתקנת אשר לא סיים שירות כאמור".

"חובת המדינה והרשויות לוודא מתן העדפה מתקנת למשרתים אלו. בצעד זה המדינה מחזקת את תהליך השילוב והשיתוף של קבוצות אוכלוסייה שונות, בין אם בשירות צבאי, לאומי או לאומי-אזרחי. כך למשל צה"ל ידוע ככור ההיתוך של החברה הישראלית, והשירות כאמור מכשיר את אזרחי המדינה להיות אזרחים טובים ונאמנים יותר.

"ההעדפה נועדה לחזק את אותם אזרחים משרתים, וכן את העמותות הפעולות לעידוד הגיוס להמשיך בפועלן ולעודד שירות בגופים אלו", נכתב בנוסף.

מסתבר שהמפלגות החרדיות יטילו וטו על קידום הצעת החוק שתעלה כאמור בראשון בוועדת השרים ושעשויה לפגוע במגזר החרדי.

בסביבתו של גפני טרם הגיבו לדברים.
משה גפני העדפה מתקנת תעסוקת חרדים ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד