כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בדרך לגל"צ? סמנכ"ל הרדיו בתאגיד פורש

אלקבץ כיהן בתפקידו מינואר 2016, ונחשב למועמד בולט לתפקיד מפקד גל"צ הבא • זוהי הפרישה החמישית בתאגיד בשנה האחרונה; על פי מקור בתאגיד, הרקע לפרישה היא מערכת יחסים עכורה עם מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ

שמעון אלקבץ. צילום: משה שי, פלאש 90
שמעון אלקבץ. צילום: משה שי, פלאש 90



פרישה חמישית בשנה של דרג סמנכ"ל בתאגיד השידור הציבורי "כאן": שבועיים לאחר תחילת השידורים, סמנכ"ל הרדיו, שמעון אלקבץ, הודיע כי יפרוש מתפקידו. הרקע לפרישה היא מחלוקות ומערכת יחסית לא תקינה עם מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ.

מקור בתאגיד סיפר כי בפועל, קובלנץ לא איפשר לאלקבץ לנהל את תחום הרדיו. "הוא פשוט מידר אותו. לא איפשר לו לבצע את תפקידו". בפועל, אלקבץ המתין עם ההתפטרות הרשמית עד לתחילת השידורים. הוא יעזוב את תפקידו בעוד שלושה חודשים. אלקבץ גם נחשב למועמד בולט לתפקיד מפקד גל"צ הבא.

לאלקבץ קדמו ארבעה סמנכ"לים שפרשו במשך מעט יותר משנה, חלקם על רקע מחלוקות עם קובלנץ. הראשונה היתה סמנכ"לית משאבי אנוש, גל שטרנברג, אחריה מנהלת חטיבת החדשות, שלומית אברהם-גלוברזון, סמנכ"ל הטכנולוגיות, אודי הלמן-הכהן והאחרונה - סמנכ"לית התוכניות, דינה לניר.

אלקבץ כיהן בתפקידו מינואר 2016, במקביל לעבודתו כמנהל קול ישראל ועורך ראשי של רשות השידור בפירוק. "עמדתי על משמר חופש הביטוי והיצירה ברדיו ובטלוויזיה של רשות השידור הקודמת, והתמודדתי בה בעת עם הקמת מערך הרדיו בכאן, תאגיד השידור הישראלי, בתקופה עתירת שינויים ואי ודאות", אמר אלקבץ. "יחד עם מאות עובדים מוכשרים ומסורים, רקמו עור וגידים, כאן תרבות, כאן מורשת, כאן רק"ע, כאן ג', כאן ב' כאן 88, כאן קול המוסיקה, רדיו דיגטלי ופודקאסטים. ב-15 במאי 2017 התאגיד שלנו סוף סוף יצא לדרך, ומשימת ההקמה הושלמה בהצלחה. זה הזמן הנכון מבחינתי להעביר בהדרגה את מושכות הניהול ולצאת לדרך חדשה."

קובלנץ מסר: "אני מודה לאלקבץ על תרומתו הרבה בתקופת הערכות התאגיד בכלל ורשתות הרדיו בפרט טרום העלייה לאוויר. עבודתו המסורה, תחת הנסיבות הלא שיגרתיות, הובילה לכך שתחנות הרדיו שלנו ממשיכות לייצר רדיו ציבורי מגוון ואיכותי למאזיניה הרבים. אנו מאחלים לשמעון הצלחה רבה בהמשך הדרך".
שמעון אלקבץ תאגיד השידור הציבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד