י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

לא רק עטים • "יש רבנים שצריך לקחת להם את המיקרופון"

הרב שלום דב וולפא מתנצל על דבריו נגד חיילי צה"ל: "דיברתי מתוך סערת רגישות" • אבל זה לא ממש מזיז לאנשי 'שלום עכשיו', שפנו ליועץ המשפטי לממשלה

לירות כדורים או לא? הרב וולפא
לירות כדורים או לא? הרב וולפא



דבריו של הרב שלום דב וולפא הנמנה על הימין הקיצוני נגד חיילי צה"ל, מעוררים סערה גדולה. מזכ"ל 'שלום עכשיו', יריב אופנהיימר, פנה הבוקר (ג) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח חקירה נגד הרב, בגין חשד להסתה לאלימות.

"יש להשיב בירי כדורי גומי ובמכות לחיילים שנוהגים כך בבואם להרוס בתי מתנחלים", אמר הרב וולפא לפני מספר ימים בראיון לרשת מורשת של קול ישראל. הרב הוסיף כי "כנראה שנגיע למצב של מלחמה בין יהודים. הצבא נלחם במתנחלים ורוצה למרר להם את החיים, כמו שעשה בגוש קטיף. הצבא החליט להילחם במתנחלים. אם יורים כדורי גומי, צריך לירות בחזרה, ואם נותנים מכות, צריך לתת בחזרה".

הרב וולפא זיהה את הסערה - והוציא הודעה לתקשורת בה הם מבהירים את דברי הרב: "חס ושלום לירות על חיילי צה"ל המשרתים בקודש את עם ישראל וארץ ישראל. הדברים שאמרתי היו לאחר שהשתתפותי בהפגנה למען חייל צה"ל שביתו נהרס.

"הדברים שנאמרו מתוך סערת רגשות, הביעו את החרדה ואת ההתרעה ממלחמת אחים שעלולה להתפתח, לנוכח התנהגותם הנפשעת של נתניהו וברק, שבגלל חשבונות אישיים של רייטינג ופופולריות בעיני השמאל, ומפני הכניעה ללחצי אובמה, הורו לשוטרים רעולי פנים, לירות כדורי גומי על יהודים, שכל חטאם הוא אהבת ארץ ישראל".

חופש הביטוי אינו מתיר הסתה

אולם נראה כי ההבהרה לא עזרה.

כאמור, שלום עכשיו פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד הרב: "כידוע לך, לרב וולפא חסידים ונאמנים אשר עלולים להבין את הדברים כלשונם ולפעול באלימות נגד כוחות הביטחון בעתיד הקרוב.

"בימים אלו של הקצנה והסלמה, אשר מאופיינים בפגיעה יומיומית בפלסטינים תחת הכותרת 'תג מחיר', אני סבור כי על מערכת אכיפת החוק להציב גבולות ברורים ולא לאפשר את המשך ההידרדרות והרחבת גלי האלימות של המתנחלים בשטחים".

גם בתנועה הרפורמית קראו לרשויות החוק לפעול נגד הרב וולפא: "מן הראוי שרשויות אכיפת החוק ינהגו ברב וולפא באופן דומה לדרך שבה היו נוהגים באיש דת מוסלמי שהיה קורא לפגיעה בחיילי צה"ל".

באגודה לזכויות האזרח הבהירו כי לכאורה, דבריו של הרב וולפא הם הסתה לאלימות נגד כוחות הביטחון, שלא ניתן להשלים עמהם. "חופש הביטוי אינו מתיר להסית לאלימות", אמרו באגודה.

ד"ר אביעד הכהן ממכללת שערי משפט ואיש הציונות הדתית אמר כי "הגרי"ש אלישיב כבר אמר לפני כמה חודשים שלא צריך לתת עט לכל רב. הרב וולפא מוכיח שגם את המיקרופונים צריך לקחת לפעמים מהרבנים. חבל שבשל אמירות כאלה יוצא שם רע לתורת ישראל ושם שמיים מתחלל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד