כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

החשוד מעולם הפרסום: בג"צ התיר לפרסם שמו

בשלושה בתי משפט שונים, שלום, המחוזי והעליון - הגיע לדיון בקשת המשטרה לפרסם את שמו של הפרויקטור בעולם הפרסום החרדי, שדבר מעצרו כחשוד בתקיפת נשים, הכה בהלם את מכריו

החשוד מעולם הפרסום: בג"צ התיר לפרסם שמו
הדס פרוש, פלאש 90



שנים עשר ימים אחר מעצרו של פרויקטור מוכר בתחום השיווק והפרסום במגזר החרדי, בית משפט העליון דחה את בקשת עורך דינו והתיר לפרסום את שמו, כפי שביקשה המשטרה, זאת מתוך מטרה כי במידה ונשים נוספות נפגעו ממנו, הן יגיעו להתלונן.

ביום ראשון שעבר עצרה משטרת ירושלים תושב העיר בשנות ה-30 לחייו, שעד לפני כשנתיים שימש כפרוייקטור מוכר בתחום השיווק והפרסום במגזר החרדי. במסגרת ניהול המשרד העסיק נשים בתפקידים שונים, לרוב נשים צעירות. על פי החשד, בשלב הראשון היה מעניק להן יחס אישי קרוב במטרה שיתקדמו בתפקיד תוך שמשלב אותן בישיבות ובדיוני המשרד ומתייחס אליהן כאל 'בנות טיפוחיו'.

על פי חשד המשטרה, בהמשך וכעבור זמן מה, נהג להשפיל אותן, להתנכל אליהן תוך שהוא מבצע בהן מעשים חמורים, אסורים על פי ההלכה ועל פי החוק. עוד עלה בחקירה כי בחלק מהמקרים היה שולח את העובדים לביתם ודואג להישאר לבד עם עובדת ואז מבצע את מעשיו.

במידה והן היו נרתעות ממעשיו, החל על פי החשד לאיים עליהן שאם לא יעתרו לו, יספר על כך לבעלים שלהן ולרבנים בקהילה ובכך יבזה את שמן. מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי החשוד נחקר אתמול במשך כחמש שעות ובמהלכן שמר על זכות השתיקה בחלק מהשאלות שנשאל. רק כשחש ברע וביקש להקיא, הסתיימה החקירה.

כבר במהלך הדיון בבית משפט השלום ביקש פרקליטו עו"ד אריאל עטרי לאסור את פרסום שמו של החשוד, אך השופטת קרן מילר סירבה לכך. עו"ד עטרי הגיש ערר על כך לבית משפט המחוזי בעיר אך ערר זה נדחה.

בעקבות כך הגיש פרקליטו בקשת רשות לערר בפני בית משפט העליון, יחד עם בקשה לעיכוב ביצוע החלטת ביהמ"ש המחוזי עד להחלטה בעליון. השופט בית משפט העליון ג'ורג' קרא אישור את עיכוב ביצוע החלטת המחוזי ובנתיים שמו של החשוד נותר אסור לפרסום.

"הטעם להחלטת בית המשפט השלום להסיר את צו איסור הפרסום היה, כי לנוכח היקף הפרשה יש חשש
שקיימות מתלוננות נוספות, כך שפרסום שמו של המבקש עשוי להביא לקידום החקירה" כתב היום השופט ג'ורג' קרא מבית משפט העליון שדן ברשות הגשת ערר.

לטענת עו"ד אריאל עטרי פרקליטו של החשוד, יש הצדקה להורות על איסור פרסום שמו, לנוכח עבודתו ומעמדו החברתי. "פרסום שמו יגרום לנזק בלתי הפיך וכך גם ייפגעו ילדיו הקטינים על רקע השתייכותו הקהילתית, בייחוד שבעידן הנוכחי הפרסום ברשת יפגע במבקש פגיעה מתמשכת
גם בעתיד".

השופט לא קיבל את דבריו וכתב "לא מצאתי כי עניינו של המבקש מעלה שאלה משפטית עקרונית או סוגייה ציבורית בעלת חשיבות כללית או שיקולי צדק ייחודיים - המצדיקים דיון בגלגול שלישי", בית משפט שלום, בית משפט מחוזי ובית משפט עליון.

המבקש לא הצביע על נזק חמור העלול להיגרם לו בשל הפרסום. הנזקים עליהם הצביע המבקש לעסקו, לו ולמשפחתו, אשר עלולים להתממש בשל פרסום שמו כחשוד, אינם מספיקים כדי לבסס נזק חמור מעבר לנזק הכרוך ברגיל בהליך פלילי המתנהל נגד אדם. "לנוכח החשש לקיומם של מקרים נוספים, האינטרס הציבורי שבפרסום, עולה על האינטרס שבמניעת הנזק העלול להיגרם למבקש" קבע והחליט לדחות את הבקשה.

מחר (ו') אמור להסתיים מעצרו של החשוד, וככל הנראה הוא יובא לבית משפט השלום בירושלים, שם יתקיים דיון בעניינו, כאשר פרקליטו יבקש לשחררו בתנאים מגבילים ולעמות זאת משטרה יתכן ותבקש להאריך את מעצרו שוב.

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.
מעשים חמורים בית המשפט עולם הפרסום החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד