כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רבנים בארה"ב: נוכלי לייקווד הם 'רודפים'

בעקבות גל המעצרים בלייקווד, רבני ארה"ב קוראים לציבור החרדי לשמור על החוק: "לנוכלים חרדים יש דין רודף"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



לאחר המעצרים בקהילה החרדית בעיירה לייקווד שבניו ג'רסי, ושבה נעצרו עד עכשיו שבעה זוגות חרדים באשמת זיוף מסמכים בכדי לקבל קצבאות ילדים מוגדלים, ושאר הטבות למשפחות עם הכנסה נמוכה, פרסמו באתר החרדי הגדול בארה"ב Yehiva world news מספר מאמרי דעה מצד רבנים ועסקנים, שקראו לציבור החרדי להפסיק לעבור על החוק, ולהתחיל לכבדו, מאחר והחילול השם שנוצר ברגע שהתקשורת מדווחת על "מעצר חרדים" הוא נזק עצום ליהדות החרדית.

טור הדעה תחת השם ירחמיאל כץ, נפתח בדיווח על הסיפור "בפעם השנייה השבוע, ה-FBI עצר אנשים חרדים בניו ג'רזי על הונאה כדי לקהל סיוע כספי, ביום שני האחרון נעצרו ארבעה זוגות, וה-FBI הזהיר כי המעצרים הם רק ההתחלה של מה שנראה כמו שרשרת מעצרים".

כותב המאמר מבהיר שכולם חפים מפשע עד שלא הוכח אשמתם, ואין כוונה לתקוף את העצורים במאמר. אך הוא העיר, "האם עלה על דעתם של אנשים שאולי המטרה של הצילומים שפרסם ה-FBI היא להזהיר אחרים שלא לעבור על החוק?" שואל הכותב, "או שגם הם רוצים שתמונותיהם יפורסמו בעמוד הראשון שכל עיתון?"

ואכן כותב המאמר מספר שעשרות משפחות חרדיות התקשרו לגורמי הרווחה כדי לבטל את הסיוע שלהם או לעדכן את פרטי ההכנסות שלהם.

"אנשים אולי לא מודעים לכך, אבל יותר מ-10,000 הערות אנטי-יהודיות, כבר פורסמו על גבי המדיה החברתית, מאז שבוצעו המעצרים ביום שני בבוקר. עשרת אלפים זה מספר גדול מאוד, וזה פשוט מזעזע".

כותב המאמר מסכם את הנושא בסיפור על הרב שמעון שוואב זצ"ל, מי שהיה רב בבולטימור, משנת 1958 ועד פטירתו בשנת 1995, וכיהן כרב ב"קהל עדת ישורון" בוושינגטון הייטס, מנהטן.

לפני שנים רבות, פרצה שערורייה סביב איש עסקים יהודי שהועמד לדין בגין מעילה, באותו זמן חבריו של האיש פנו אל הרב שמעון שוואב עם בקשה "שיעשה מה שהוא יכול כדי למנוע מהאיש להכנס לכלא".

הרב שוואב נסער ואמר לפונים אליו "התנהגותו של האיש, שהתפרסמה בצורה כה נרחבת בתקשורת, גרמה לחילול השם אדיר, האיש הפך להיות רודף וירטואלי, ומהווה איום על חייו של כלל ישראל"

הרב הוסיף ואמר כי האיש ראוי לשבת בכלא זמן רב. הוא התחנן שימסרו לו כי עליו לגלח את זקנו ולהוריד את הכיפה שלו כאשר הוא מופיע בבית המשפט, שכן על ידי הצגת סימנים דתיים אלו של השתייכותו החרדית, הוא עושה חילול השם בכל יום כשמפרסמים בחדשות בטלוויזיה את המעילה שלו, וזה חרפה לעם היהודי"

לסיכום מסכם כותב המאמר "הגיע הזמן שאנשים יפסיקו לעשות דברים באופן בלתי חוקי, אנשים אוהבים להתלונן כי "מתנכלים לנו", כן הם כן, ומסיבה טובה, אנחנו מוחזקים בעיני רשויות החוק ברמה גבוהה יותר משאר האנשים, אנחנו בשנת 2017 והכל הופך לויראלי בתוך שניות, התקשורת החברתית מתלקחת בשנאה כלפי יהודים, למה להוסיף דלק לאש?"

כך גם, הרב יאיר הופמן רב בפייב טאונס שבניו יורק, הסביר במאמר מיוחד שפרסם את ההיבט ההלכתי והתורני שבדבר:

על כל יהודי נאסר לחלל את שמו של הקב"ה, הגמרא במסכת שבת מספרת לנו כי השאלה הראשונה שישאלו אותנו בעולם הבא היא "האם נשאת ונתת באמונה", והשאלה השנייה שישאלו אותנו "האם קבעת עיתים לתורה?". והרב מצטט את בעל "פרי מגדים", בספרו אשל אברהם, שאם חלילה הוא לא יהיה ישר בעסקיו, כל לימוד התורה שלו הוא חילול השם!.



גזל ארהב לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד