כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

היתום שריגש את העולם ייפגש היום עם ראש ממשלת הודו בישראל

ראש ממשלת הודו המבקר כעת בישראל, ביקש בלו"ז הצפוף שלו להיפגש עם הילד מוישי הולצברג - הניצול היחיד מהטבח במומבאי שאירע לפני עשור שנים סבו המגדל אותו, התראיין הבוקר, שיתף בתחושותיו לקראת הביקור ונשאל לגבי עתידו של הילד

מוישי הולצברג, צילום: חיים טוויטו
מוישי הולצברג, צילום: חיים טוויטו

 


את הרגע הכי מרגש בביקורו ההיסטורי בישראל, עשוי ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, לחוות היום (רביעי) כשייפגש עם מוישי הולצברג, עוד מעט בן 11 שנים, שצפוי להודיע לו כי הוא מתכוון להגיע להתגורר בהודו בעתיד, ולהמשיך את מסורת הוריו שנרצחו בפיגוע הנורא בבית חב"ד במומבאיי.

סבו של מוישי, הרב שמעון רוזנברג התראיין הבוקר לגל"צ, וסיפר על תוכניותיו של מוישי לעתיד: "עצם הנושא שבכירי ממשלת הודו זוכרים את האירוע, וזוכרים את מוישי, צריך לקחת בחשבון שמדובר בראש ממשלת שהגיע לשלושה ימים, לצורך קשרים עסקיים עם מדינת ישראל, ובתוך זה ראש ממשלת הודו ראה לנכון לפגוש את מוישי, זה מאוד ריגש אותנו. זה מראה לנו שהעם ההודי לא שכח, את האירוע, והוא עם עם ישראל".

 

איך מוישי הגיב למפגש הצפוי?
"מוישי מאוד מתרגש, הוא אמור לדבר במהלך המפגש. מוישי הכין כמה דברים מלב ולב. רוח הדברים הוא של תודות, והמשך הקשר והמסורות - מוישי רוצה להמשיך את השליחות של חב"ד שעשו הוריו הי"ד במומבאיי, זה הבית שלו שם, שם הוא נולד. לקראת הבר מצווה מוישי יבקר בהודו".

 

מוישי זוכר משהו מהפיגוע?
"תראה הוא עוד מעט בן 11, היום הוא כבר לא זוכר כל כך, בעבר הוא זכר יותר. מה שכן הוא מדבר הרבה על הנושא הזה, ואנחנו גם מדברים על הנושא הזה, כדי שהוא לא יקבל טראומות. הוא נותן צדקה כל יום לעילוי נשמת ההורים".


לסיום סיפר הסבא רוזנברג, על הקשר של המשפחה עם המטפלת סנדרה שהצילה את מוישי מהפיגוע הרצחני: "אנחנו בקשר טוב איתה, סידרנו לה עבודה בירושלים, וטוב לה".

כזכור, בראש חודש כסלו תשס"ט הותקף בית חב"ד בהודו כחלק ממתקפת הטרור בעיר, שגבתה את חייהם של שישה, בהם בני הזוג הולצברג. מוישי, היה אז בן שנתיים, ניצל הודות לתושייתה של העוזרת סנדרה סמואל, שחילצה אותו מתוך התופת וליוותה אותו עוד שנים ארוכות בישראל.

מאז האסון גדל מוישי בבית סבו וסבתו, הרב שמעון ויהודית רוזנברג, המשמשים לו הורים ועסוקים בימים אלו בבניית 'בית מעשים טובים' שינציח את זכר הוריו⁠⁠⁠⁠

מוישי הולצברג ראש ממשלת הודו מומבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד