כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תקדים בשכונה החרדית: אישורי כשרות על בנייני מגורים

לא זו לא בדיחה, מדובר ביוזמה רצינית ומגובה בידי רבנים מרכזיים שהשתתפו בכינוס להקמת ועד לשכונת 'בית ישראל' שהפכה, בשל נוכחות ישיבת 'מיר' במקום למוקד מגורים לצעירים חרדים ללא מסגרת. פרסום ראשון ב'בחדרי'

האישור על כשרות הבניינים. צילום: בחדרי חרדים
האישור על כשרות הבניינים. צילום: בחדרי חרדים



המאבק בדירות בחורים המתגוררים בשכונות בית ישראל ובמאה שערים בירושלים, ומפריעים לצביון השכונה, הגיע לכך שעל בנייני הדירות בשכונה יש אישור כשרות של וועד האיכלוס שהוקם באחרונה - עליו דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

לאחר בדיקה מקיפה במהלך חודשים האחרונים, מצד עסקני השכונה הוחלט להציב על הבניינים אישורים שיבדלו ויסמנו את אותם בניינים של אלו המפריעים לצביון השכונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בשיתוף פעולה עם ישיבת מיר הממוקמת בשכונה, והדירות שבחורי הישיבה מתגוררים בהן נמצאים בפיקוח, שאכן הם באמת לומדים בישיבת מיר, מתייצבים בסדרים ושאין אינטרנט וטלוויזיות בדירות.

לדברי אחד העסקנים "המטרה באמת לבדל בין הבחורים הלומדים לבחורים המבלים בשכונה ועושים רעש עד שעות הלילה המאוחרות. כאלו ההולכים עם גופיות ברחובות מה שלא מתאים לצביון השכונה".

כזכור, התקיימה עצרת גדולה בחודש ניסן בסמוך ל'שטיבלך בית ישראל', בראשות כל אדמו"רי ורבני השכונה בעקבות התופעה הרווחת בשכונה במסגרתה בחורים מסתובבים ברחובות השכונה בשעות הקטנות של הלילה ומשמיעים מוזיקה בקולי קולות.

בין שאר ההחלטות שהתקבלו לאחר העצרת, הוחלט על הקמת ועד שיפעל למיגור התופעה. בעצרת חולקו טפסים למשתתפים, בהם ידווחו התושבים לוועד על דירות בהן יש אינטרנט - עיקר הפעילות תהיה בקרב דירות הבחורים, אך התושבים התבקשו לדווח גם על אינטרנט בבתי משפחות - וכן יפעל שהחנויות בשכונה יסגרו לפני שעות הלילה המאוחרות.

כעת הגיעו האישורים ומודעות הכשרות נתלו על הבתים בשכונה הנקיים מכל חשש.











כשרות בבניינים וועד איכלוס בית ישראל ישיבת מיר בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד