כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ה'גדולים' הצטרפו: מבחן חוזר לילדי הת"תים

התחרות בין הישיבות הקטנות על הילדים הטובים בת"תים, הובילה להחלטה משותפת: הבחינות לישיבות - באותו יום • וגם: למה יעברו התלמידים בחינה חוזרת בסוף הקיץ?

הצטרף למכתב  בכתב ידו. הגרמ"י ליפקוביץ
הצטרף למכתב בכתב ידו. הגרמ"י ליפקוביץ

בשבוע הבא ייערכו הבחינות לישיבות הקטנות בבני-ברק, והתחרות בין הישיבות החפצות לצרף לספסליהן את הבחורים הטובים ביותר - שוברת שיאים.

הבוקר (ו') מתפרסם ביומון הליטאי 'יתד נאמן' את קריאתם השנתית של מנהלי הת"תים וראשי הישיבות הקטנות על זמני המבחנים לילדי בני-ברק. המכתב מתפרסם מידי שנה, אך השנה נוספו עליו חתימותיהם של הגרמ"י לפקוביץ והגראי"ל שטיינמן.

"בעניין מועד עריכת מבחני הכניסה לתלמידי כיתות ח' לישיבות הקטנות הוחלט בהסכמת ראשי הישיבות הקטנות ומנהלי התתי"ם:

לקיים מבחן ראשון בסוף החורף לא לפני יום שלישי א' ניסן.

ובנוסף לכך יערכו ראשי הישיבות מבחן נוסף בסוף הקיץ על הלימודים שילמדו בקיץ, לתלמידים שהתקבלו לישיבתם, כדי לעמוד במעקב על התקדמותם במהלך הקיץ.

הרבנים מבקשים: כי לא להקדים כלל את המבחנים לפני התאריך הנ"ל".

על המכתב חתומים ראשי הישיבות הקטנות: הרב נפתלי נבנצאל מראשי ישיבת פוניבז' לצעירים, הרב חיים שינקר ראש ישיבת דרכי משה, הרב שרגא שטיינמן רראש ישיבת קהילות יעקב. מנהלי הת"תים: הרב משה הלוי - ת"ת תשב"ר, הרב אליהו פרידלנדר ת"ת תורת אמת ודרכי יושר, והרב שלמה קרלנשטיין מת"ת יפיק תבונה זכרון מאיר.

בסוף המכתב כותב הגרמ"י לפקוביץ': "לחזק החלטת הוועד של זמני הבחינות של כיתות ח' לישיבות הקטנות, ובקריאה ובקשה שלא יפרצו גדר להקדים המבחנים מהזמן שנקבע, וכן מה שהוחלט לערוך מבחן שני על מה שלמדו בזמן הקיץ, כי הוא תועלת גדול לתלמידים שלא יהיה ח"ו הפסק בלימוד התורה".

לדברים הללו מצטרף גם הגראי"ל שטינמן, שהוסיף את חתימתו למכתב.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד