כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מכתב ראשי הישיבות החסידיים שנגנז - נחשף: "הגזמות פורחות באוויר"

בכינוס במונסי הזכיר האדמו"ר מסאטמר את מכתב ראשי הישיבות החסידיים לרבני ארצות הברית, ובו הם כותבים כי לא מרחפת שום גזירת גיוס וכי מדובר בהגזמות פורחות באוויר ודברים שאינם נכונים • המכתב נגנז וכעת נחשף • המכתב המלא בפנים

מכתב ראשי הישיבות החסידיים שנגנז - נחשף: "הגזמות פורחות באוויר"
קובי הר צבי



במהלך אסיפת הרבנים במונסי, חשף האדמו"ר מסאטמר את קיומו של מכתב ראשי הישיבות החסידיים לרבני ארה"ב, ערב עצרת הפייק-ניוז בבראקליס סנטר, בו הם מבקשים שלא לקיים את העצרת וכותבים כי העצרת יכולה להוביל סכנה לעולם התורה.

במהלך האסיפה נרשם ויכוח בין האדמו"ר מסאטמר, לעסקן הסקריק עמרם טייטלבוים שהכחיש את קיומו של המכתב, ונענה על ידי הרבי: "אתה יודע היטב שנכתב מכתב". כעת בחוברת מיוחדת שיצאה ע"י עסקני חסידות סאטמר, נחשף נוסח המכתב המלא וסיפורו.

במכתב שהוכן ונגנז כאמור, ראשי הישיבות החסידיים בארץ, קוראים לאדמו"רי ורבני ארה"ב שלא לקיים את העצרת, וטוענים כי היא דווקא עלולה לגרום נזק לעולם התורה, עוד הם מציינים, כי המידע שמופץ בארה"ב בנושא שקרי, ושכל בחור ישיבה שמסדיר את מעמדו כראוי אינו מסתבך, בסיום מכתבם הם קוראים לרבני חו"ל, לפנות ולברר את העובדות עם ראשי הישיבות בארץ שיעמידו אותם על העובדות כפי שהם.

המכתב המלא:

בס"ד, י"ג בסיון תשע"ז.

אל מעלת כבוד האדמורי"ם שליט"א וראשי הישיבות שליט"א ארה"ב

מאחר ובימים אלו נקראה אסיפה גדולה ומפגן מחאה בארה"ב נגד רדיפת הדת בארץ הקודש, ולהזעיק שמים וארץ על הסכנה הנוראה המרחפת על עולם התורה, וכל זאת תוך הוספת תיאורים רבים והגזמות יתרות פורחות באויר, על המצב באר"י, שחלקם אינם נכונים וחלקם אינם מדויקים.

הננו מבקשים להודיע, שלעת עתה ב"ה אין מרחפת שום סכנה על כל אותם הנוהגים כהוראת מרנן ורבנן שליט"א להתייצב בלשכות הגיוס. רק אותם שלא שמרו על הכללים המתחייבים או אלו שאינם רוצים להתייצב בלשכות הגיוס הם מושלכים לכלא.

כמו"כ אנו מבקשים להודיע על דעת מרנן ורבנן שליט"א, שאסיפת מחאה זו יכולה להזיק לעולם התורה הפורח בארץ הקודש.

מאחר שכאמור נמסרו לכבוד תורתו שליט"א הרבה פרטים שאינם נכונים ואינם מדויקים אנו מבקשים שכבוד האדמורי"ם שליט"א וראשי הישיבות שליט"א יבחרו רבנים גדולי תורה ובעלי דעת ותבונה שיביאו בדברים אתנו לברר כל הפרטים בענין זה. בכבוד ובהוקרה".

על המכתב חתמו ראשי ישיבות חסידיים, בשם האדמו"רים מויז'ניץ, בעלזא, סלונים, צאנז ובאיאן.

כאמור, לבסוף המכתב נגנז לבקשתו של הרבי מגור, שגרס כי אין צורך בתגובה.
שיקרי לא קאי גזירת הגיוס מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד