כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בשיא עונת הנסיעות לחו"ל: השקל יורד בחדות מול הדולר והיורו

המטבע האירופי עולה ב-1.4% ונסחר תמורת 4.122 שקלים, ואילו הדולר עולה ב-0.9% לרמה של 3.575 שקלים • ג'רי קוטישטנו מאפסילון: ההתחזקות מוגבלת בשל נתוני המאקרו המצוינים של ישראל

צילום: נתי שוחט, פלאש 90
צילום: נתי שוחט, פלאש 90



המסחר בשוק המט"ח ממשיך לסעור הבוקר (ג'), כשהשקל יורד בחדות מול שני המטבעות המובילים: היורו קופץ ב-1.3% ונסחר תמורת 4.117 שקלים, ואילו הדולר מתחזק ב-0.8% ונסחר תמורת 3.574 שקלים. הירידה היום היא בהמשך למגמה אתמול, אז טיפס הדולר ב-0.2% והיורו עלה ב-0.7%.

המסחר בשוק המט"ח מושפע ממדד המחירים לצרכן שפורסם ביום שישי, והצביע על ירידה של 0.7%, נמוך משמעותית מהתחזיות. המדד הרחיק ככל הנראה את האפשרות שבנק ישראל יעלה את הריבית בקרוב, וגידול צפוי בפער הריביות בין ישראל לאירופה ולארה"ב החלישו את השקל. ביום חמישי יודיע הבנק המרכזי של אירופה (ה-ECB) את החלטת הריבית שלו.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, התייחס בסקירה השבועית שלו למדד המחירים לצרכן: "המדד שהתפרסם ביום שישי האחרון היה אחד המדדים המפתיעים ביותר שראינו בשנים האחרונות. ירידה חדה של 0.7% שלקחה את שינוי המחירים השנתי בחזרה אל הטריטוריה הדפלציונית בפעם הראשונה מאז תחילת השנה, ובחזרה אל מה שמסמן לכולנו שריבית בישראל לא תוכל לעלות, בוודאי לא בעת הקרובה. הרי רק לפני שבוע הצהירו הודעת הריבית של בנק ישראל והנגידה בעצמה שהעמידה ביעד האינפלציה היא ה-מטרה של הבנק המרכזי. לא מחירי הנכסים הגבוהים, לא צמצום פער הריביות מארה"ב, אלא האינפלציה".

חברון מעריך כי "בהינתן השילוב שבין מכלול הסיכונים לאינפלציה וחזרתה לטריטוריה הדפלציונית, תפקידו של בנק ישראל בעתיד הנראה לעין ימשיך להסתכם בהותרת הריבית ללא שינוי, ולא יותר מזה".

ג'רי קוטישטנו, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון: "המדד האחרון מדגיש ביתר שאת עד כמה רחוקה העלאת ריבית בישראל, גם אם הריבית תעלה במקומות אחרים בעולם. גם הדולר והיורו התחזקו השבוע מול השקל, על רקע פער הריביות שהולך להתרחב בינינו לבין העולם. אולם, התחזקות זו היא מוגבלת לטעמי, בשל נתוני המאקרו המצוינים של ישראל".
שער השקל שער הדולר עונת הנסיעות שוק ההון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד