כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המשבר במגזר הקמעונות בארה"ב מגיע לחנויות הספורט

אזהרת רווח חמורה של הקמעונאית היבט ספורטס מפילה את המניה ב-30% בוול סטריט וגוררת את מניות פוט לוקר, נייקי ואנדר ארמור לירידות

צילום: pixabay
צילום: pixabay



התקופה הקשה ביותר שידע מגזר הקמעונות בארה"ב מאז המשבר הכלכלי העולמי לפני עשור, ממשיכה לגבות קורבנות.

קמעונאית ציוד וביגוד הספורט היבט ספורטס (Hibbett Sports), המפעילה למעלה מ-1,000 חנויות, הזהירה היום כי מכירותיה צנחו בשיעור חד ברבעון השני של השנה וכי כתוצאה מכך תרשום במפתיע הפסד רבעוני.

החברה העריכה כי מכירות חנויותיה הפתוחות לפחות שנה צנחו ב-10% ברבעון השני של 2017 על רקע "מגמות מכירות מאוד מאתגרות", וכי עקב כך תרשום ברבעון הפסד של 19-22 סנט. אנליסטים צפו כי החברה תרשום רווח של 15 סנט למניה ברבעון.

מניית היבט ספורטס (סימול HIBB) צוללת בקרוב ל-30% במסחר בוול סטריט - הנפילה היומית החדה ביותר זה 18 שנים - וגוררת עמה את המניות של מתחרותיה: מניית פיניש ליין נופלת בקרוב ל-5%; מניית פוט לוקר (45.15 -4.36%) צונחת ב-4%; מניית אנדר ארמור (18.27 -3%) מאבדת יותר מ-2% ומניית נייקי נסוגה ביותר מ-1%.

היבט ספורטס הודיעה היום גם על השקת אתר האינטרנט www.Hibbett.com, בו יימכרו מוצריה. "למרות האקלים הקמעונאי הקשה, החברה ממשיכה להיות ממוקדת בשיפור עסקיה בטווח הארוך", אמר מנכ"ל היבט ספורטס, ג'ף רוזנטל.

"השקת אתר מסחר מקוון היוותה יעד אסטרטגי חשוב של היבט, והקדשנו זמן להשקעה בתשתיות שלנו בכל האפיקים כדי לעשות זאת בצורה הנכונה", הוסיף.

רשתות החנויות בארה"ב סובלות מתחרות מוגברת מצד קמעונאיות אינטרנט כמו אמזון (1,042.36 +1.63%) , ומלבד פגיעה בתוצאות הכספיות, הולכת ומתארכת רשימת הרשתות שנאבקות על עצם קיומן. ברבעון הראשון של השנה בלבד הודיעו על פשיטת רגל 14 רשתות קמעוניות - קרוב ל-18 פשיטות רגל בשנת 2016 כולה - לפי דו"ח של חברת המחקר S&P גלובל מרקט אינטליג'נס שפורסם באפריל.

בה בעת, קצב סגירת החנויות של רשתות קמעוניות בארה"ב ברבעון הראשון היה גבוה יותר מאשר קצב סגירתן בשיאו המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008. מתחילת 2017 ועד לשישי באפריל הודיעו רשתות על סגירת כ-2,880 חנויות, לפי חישוב שערכו אנליסטים של בנק קרדיט סוויס.

שורת הודעות על סגירת סניפים של רשתות גדולות כמו מייסיס (22.73 -2.7%) , סירס, פיילס ובבה, גם גבתה מחיר כבד מהעובדים. במהלך הרבעון הראשון של 2017 קוצצו כ-60,000 משרות במגזר הקמעונאי בארה"ב.
קמעונות חנויות ספורט היבט ספורטס נייקי אנדר ארמור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד